Hoidetaanko meidän yhteisiä etuja mielestäsi hyvin tässä Suomenmaassa?

Varsinkin, jos näinkin suurissa asioissa tapahtuu 'unohtelemista'???!

' Suomi on unohtanut periä EU:lta matkakorvaukset tasavallan presidentin Tarja Halosen EU-huippukokousmatkoista USEANA vuonna, kertoo MTV3:n uutiset.

MTV:n uutisten laskelmien mukaan tämä on maksanut suomalaisille veronmaksajille noin 160 000 euroa. Ulkoministeriö selvittää nyt, voisiko edes osan rahasta saada jälkikäteen'.

IS eilen 26.9.08

Avainsanat: unohtaminen etu veronmaksaja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2008 - 13:00

Tällaiset esimerkit hämmentää, harmittaa ja panee oikein vihaksikin. Onko kyse huolimattomuudesta, tehtävien laiminlöynneistä vai mistä?

Yksi syy varmasti on uuden EU-byrokratian monimutkaisuus, ohjeistusten monikirjavuus ja vastuiden epäselvyys, tämä kaikki yhdistettynä Valtion tuottavuusohjelmaan jonka puitteissa asioita hoitavaa virkamieskuntaa 'harvennushakataan' jatkuvasti kovalla kädellä.

Asiaa en tunne, mutta on ihan mahdollista, että se onneton virkamies jonka tästäkin asiasta olisi pitänyt huolehtia, ei ole koskaan edes kuullut koko jutusta.

No oli selitykset mitkä tahansa, asiat ei tosiaankaan ole kunnossa ....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2008 - 10:18

Kyllä yleensä hoidetaan niin kauan, kuin tämmöisiä unohduksia tulee julkisuuteen. Sen jälkeen
vähän ihmetellään ja unohdetaan ja ollaan tyytyväisiä seuraavaan suureen kömmähdykseen saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2008 - 02:07

Vallassa olevat mielestään vähintäinkin hyvin, mutta oppositio kyllä hoitaa aina paremmin.