Tarkoititko bongari Janssonin kiusausta?SE on aina NIIN hyvää,varsinkin yöpalana!Mulla ei mitään special-reseptiä,netistä löytyy.

tikkuperunoita,kalaa(anjovista) ja kermaa liemenä,nehän ne kiusauksen raaka-aineet on ja uuniin;takuuvarmaa tavaraa!!!

Lisätty: 23.01.2011 - 13:53

Hyvä hyvä pappa,en tarkoittanut mitään pakastepottui vaan malliltaan tikkui,mun "moraali" ei antas edes myöten ostaa pussillista sipuliperuna-seosta>valmista paistoksiin(sanoo mainos)mutta itsekuorien ja pilpustaen tulee makua ja iloa ;-D

Avainsanat: janssonin kiusaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2011 - 08:42

Kiitos tuosta vinkistä.En tuota kyllä tarkoittanut. Ilman kermaa ja maitoo munia.Söin niin hyvää entiedä mistä oli liemi tehty ja hyvää oli.Lohta ja tikkuperunoita haudutettu uunissa. Ajattelin jos kokemusta.
En kehdannut kysyä.Täytyy vaan opetella kaista oppii.Nyt uusia kalaliemiä ,soijajuomia ,kaurajuomia.
Ei tuo sinunkaan neuvo hukkaan mennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2011 - 02:53

Minulle riittää yöpalaksi anjoviksella täytetyt vihreät oliivit.
Helppoa ja nopeaa. Yöllä kun ei oikein passaisi syödä ihan ähkyyn asti, vaikka mieli tekisikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 11:10

Muuten samat aineet kuin PateT:llä. Runsaasti sipulia ja anjovisfileet pitää olla Abban valmistamia. Tikkuperunoista tulee vetisempi. Käytän perunoita, jotka kuorin ja viipaloin itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 12:35

Hyvää kiusaus kieltämättä on, kun keksisis sen perunan tilalle jotain muuta, kermaa en kaihda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 20:48

Kyllä tulee hyvää janssosin kiusausta myös pakastealtaasta poimitusta peruna-sipuliseoksesta, kun sekaan hyvin huuhdeltuja anjovispaloja, oikeaa kermaa ja sopivasti mausteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 23:13

Jos ei kermaa käytä voisi laittaa kalalientä minkä suurustaa vähän vehnäjauhoilla ja kananmunaa..Ja tietysti ise tekee perunatikut ja sipulia pilkkoo sekaan.
Minulla on sellainen kätevä leikkuri millä teen tikkuperunat..markkinoita ostettu..ja todella paljon olen käyttänyt..siintä en luopuisi ikä päivänä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.01.2011 - 23:30

Minun helppo pikajanssoni. Edellisen päivän keitettyjä perunoita. Anjovista tai ravintolafileitä, kermaa, voita ja paistinpannu. Kuori ja suikaloi perunat, pieni kala. Hieman rasvaa pannulle, perunat ja kalat siihen. Anna hieman ruskistua. Mausteita jos tarvitaan, ja lopuksi loraus kermaa. Anna tovi hautua. Tosi hyvä ja helppoa.