Jos perheessänne tulee epäsopua, murjotatteko päivän pari vai sovitteko asian jo ennen aringon laskua?

Minä en ole pitkävihainen ja yritän aina olla se anteeksi pyytävä osapuoli, oli nyt kysymyksessä
sitten kuka tahansa. Ja jos minua on loukattu mietin muutaman päivän ja koetan sovittelevasti
keskustella asiasta vielä.

Avainsanat: murjotus perheessä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.01.2011 - 08:59

Meillä ei murjoteta eikä epäsopua tule koskaan. Tottakait asioista ollaan eri miletä joskus, mutta asia keksuetllaan ja selvitetään heti. Ei riidellä ikinä, on samat ajatukset asioista eikä ongelmia ole millään sektorilla. Kahden henkilön kokoonpano toimii näin, en tiedä miten sitten jos taloudessa on vain yksi henkilö?
Itse en edes pystyisi mököttämään, siinä ei oel mtiänä järkeä. Joskus joku tuttava on kertonut parin viikon hiljaiselosta kotona.... siihen en ole sanonut mitään koska tuntuu täysin käsittämättömältä. On varmaan kyse jääräpäisistä ihmisistä jotka eivät voi joustaa yhtään.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksestanne. ahmat otti huomioon yksinasujankin riitelyt, voin minä itseeni suuttua, mutta kun lepyn en voi itseäni suudella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2011 - 22:01

Loukkaannun helposti ja pyrin keskusteleen. Jos huomaan ei apua, olen jonkun aikaa puhumatta. Annan tilaisuuden tullen takasin . Sanon napakasti.Onneksi meillä ei sitä usein tapahdu.Kieltämättä joskus kerran vuodessa joku mitätön juttu.Jokapäiväisistä asioista. Tai itsekkin olen voinut ensin sanoa huomaamatta tyhmää.Lopuksi menee haliksi ja suuteloon.Annamme anteeksi molemmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 22:27

Kyllä jos jotakin sanomista tulee..en jaksa kauaa mököttää hiljaa.Kyllä asiat on sovittava..niin taas on hyvä olla..Tulee välillä ihan mitättömistä asioista sanomista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 01:08

Meillä ollut aikoinaan italialaiseen malliin,kamala huuto ja meuhka ja sitten rauha.Sama jatkunut pojan kanssa,naapurit naureskeli,että on kuin olisis italialainen family naapurissa.Ei jakseta pitää mykkäkoulua,parempi näin kuin kyräily hissukseen pari päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 08:21

Me olemme mieheni kanssa skorpioneja molemmat, mustavalkoisia ihmisiä, emme kykene kompromisseihin, ja meillä on jatkuvasti kinaa jostakin asiasta, se on huvittavaakin toisinaan ja aika kuluu mukavasti kun nahistellaan. On koviakin riitoja ollut aikaisemmin, on mökötetty ja huudettu sekä kaikki keinot käytetty, pisin mökötys aika on ollut 3 päivää, oli siinä tekemistä minulla kun olen kova puhumaan, mutta mieheni oli sitten kylläkin samaa mieltä minun kanssani, antoi periksi. 30 vuotta oli kovempia riitoja ainakin kerran kuukaudessa, nämä viimeiset 6 vuotta on enää vaan kinattu, loppui 30 v sota meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 09:40

oinaspässi kun olen , tulistun milloin mistäkin asiasta hyvin herkästi, tai asian vierestä.
mykkäkoulua olen yrittänyt, vaan eihän se onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 14:45

Sängyssä sovitaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 15:31

Yleensä mennään nukkuun vihasena eikä oteta asiaa esille myöhemmin-paitsi jos siitä syntyy uusi riita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 17:34

Kyllä erimielisyydet sovitaan heti ja riidan päätteeksi. Mökötys vain pilaa molempien päivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 18:39

Joskus tulee oltua hiljaa, mutta sanoisin että on niin lyhytaikaista koska mieheni saa minut melko nopeasti nauramaan kun sanoo että oon niin söpö suuttuessani, joten se siitä murjotuksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.01.2011 - 23:27

Ei tule epäsopua kun ei enää edes puhuta kunnolla toisillemme. Mutta milloin tuli, tosin erittäin harvoin, ei sitä huomioitu eikä anteeksi pyydelty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 15:33

Johan sitä saisi sitten suuttua päivittäin, mutta vuodet opettavat suodattamaan toisen puheet. Joskus kyllä kimahdan, jos kaveri on kuin härkäpäinen pässi. Mikään ei mene jakeluun. Menen usein tilanteesta pois.Teen jotain muuta. Terveyteni takia yritän välttää riitaista keskustelua.Kyllä se tappelupukarikin jossain vaiheessa on taas suunnilleen entisensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 02:15

Riippuu tietenkin asian vakavuudesta, mutta jos jotain tyhmää ja olemattoman pientä, en minä kauan jaksa murjottaa.