Hei! Latasin OCR ohjelman A-PDF OCR ja se ei käännä suomeksi tekstiä. Minkä ocr ohjelman voi ladata ilmaiseksi, joka olisi suomek?

Eli otan kännykällä tekstistä kuvia, joka eng ja pitäis kääntää ne tietsikalla suomeksi. Minulla ei ole skanneri. Löytyiskö ihan selviä ohjeita? Minulle voi laittaa viestiäkin: [email protected] Kiitos rakkaat ystävät: ))

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2011 - 09:49

ocr ei ole käännösohjelma, sinun pitää kopioida se teksti ja käännättää se käännösohjelmalla. esim: translate.reference.com/translate
ohjelma kääntää kerrallaan 2000 sanaa. joten kovin pitkää tekstiä se ei käännä, sitten taas uusi teksti ja käännös.

monissa kirjastoissa on skanneri millä voit ilmaiseksi skannata tekstit ja kopioida joko tikulle tai sitten lähettää kirjaston koneella omaan emailiisi.

täällä selostus ocr-ohjelmasta:
fi.wikipedia.org/wiki/Tekstintunnistus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2011 - 12:49

Kyseinen ohjelma näkyy olevan Canon skanneri / tulostimessani. Tekstin voi määrätä skannattavaksi OCR-llä niin tulee tekstinä eikä kuvana (jpg). Siitä et teksiä saa irti kunnolla skannaamalla uudelleen edes tulostuksesta.

(Kirjoita lorusi tekstiksi jos se on kirjassa ja käännä se.)

Lisätty: 23.01.2011 - 10:31

A-PDF OCR on työpöydän työkalu, joka muuntaa OCR-skannattuja PDF-dokumentteja ja paperikirjoja editoitaviksi tiedostoiksi nopeasti.
Huom. SKANNATTUJA dokumenttejä.

Ei ole mikään kielenkääntö ohjelma?
Eräs mies kertoi olleensa "kielenkääntäjä" Karjaportin teurastamolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 17:18

Kyllä tuo minun koneessani kääntää..
onkohan kaikki lataukset onnistuneet ja uupuukohan joitain lisäosia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 10:29

Nyt kun sait sen otettua OCR:llä tekstin käsiteltävään muotoon, niin voit käyttää vaikka googlen kääntäjää. Kopioi tekstiä ja pistä se googlen kääntäjään (netistä löytyy muitakin kääntäjiä), niin eiköhän se siitä. Lähdekieleksi englanti ja kohdekieleksi suomi.