Onko teidänkin koira näin kiltti?

Koira hamusi hellalle jätettyä ruokaa ja oli polttaa koko kerrostalohuoneiston Pyhäjärvellä Pohjois-Pohjanmaalla perjantaina.
Asunnon palovaroittimet olivat kuitenkin kunnossa, joten palonalku havaittiin ja saatiin sammumaan nopeasti.

Pelastuslaitoksen mukaan talon asukas oli ottanut uunista vuoan ja jättänyt sen hellalle. Sen jälkeen hän oli lähtenyt kauppaan. Sillä aikaa koira oli mitä todennäköisimmin hyppinyt liettä vasten ja saanut tassullaan hellan päälle.

Naapuri havahtui palovaroittimen ääneen ja hälytti pelastuslaitoksen paikalle.

Hälytys palosta tuli puoli kahden aikaan iltapäivällä.

Avainsanat: koiruuksia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2011 - 06:43

Erään perheen koira oli niin kiltti ja oppivainen ja isännät sen verran hömppiä, että opettivat koiran avaamaan vesihanan, mutta eivät kaiketi sulkemaan, sillä koira oli yksinollessaan avannut vesihanan ja saanut aikaan mittavat vahingot.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2011 - 07:48

Fiina-koira on tietysti koirista fiksuin, kiltein ja tottelevaisin.
ei tee koiruuksiaan vaikka yksin kotona on, lyhyitä aikoja kylläkin . Fiina tuntee autoni äänen kun pihaan karautan ja asettuu oven eteen odottamaan ja aina on yhtä iloinen kun kotiin saavun asioilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 08:54

Kyllä eläin saattaa tuollaistakin tehdä ei se sitä ymmärrä että on vaarallista.Toiset koirat kovia ruuan perään jäänyt pennusta asti jokin kummajainen. Hakeevat joka paikasta sitä syötävää. Haistelee kaiken jos jotain sais suuhunsa.Tulipalo vaara piilee aina eläimessä kun yksin jättää kotia. Mulla on nassu kissa se ei voi olla repimättä sähköjohtoja.Onneksi huomasimme aika heti kissan tulon jälkeen.Kiskoo oikein kunnolla johtoja .Helposti stressaantuva kissa sanoi lääkäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 09:56

Minun koirani ( mieheni ) ei myöskään jätä ruokia rauhaan jos ne hellan päälle jätän, mutta ei kyllä laita hellaakaan päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 17:21

Kyllä meillä saa ruuat rauhassa jäähtyä, ei todellakaan tarvitse piilotella, kyllä Piki saa kun jäähtynyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 22:29

Ei ole koira yrittänyt omineen saada ruokaa..jaksaa aina odottaa koska kupissa on ruoka..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 09:03

Tuntuu vähän siltä ettei tuota kyseistä koiraa ole koulutettu tai sitten koiran ruokinta on laiminlyöty.
Vastuu on aina ihmisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.01.2011 - 23:15

Oli paljon kiltimpi - ikinä ei tullut pöydästä kerjäämään, saati sitten käynyt koluamassa pöydälle jätettyjä. Paloittelimme kerrankin lihaa navetan ylisillä. Toinen istui vieressä pää kallellaan, mutta ei kertaakaan yrittänytkään ottaa. Tiesi että kun aikansa odottaa kiltisti - makupala tulee.