Löytyisiköhän osoitteesta veeveeveepistenapsumartatpistevi?

Lisätty: 20.01.2011 - 23:06

Sellaista vinkkiä purtavasta mitä voisi laittaa niin että se maistuisi niin lapsille kuin aikuisillekin?

Avainsanat: illanistujaiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2011 - 17:30

Tee pannaritaikina ilman sokeria, laita pellille ja lisää siihen vaikka paistettua jauhelihaa,juustoraastetta tai mitä vain mielen mukaan ja tee salatti.. nam maistuu lapsille ja aikuisille

Kysyjän kommentti

Kiitos, itse asiassa tuo kävi itsellänikin mielessä. Tein ja hyvin kelpasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2011 - 23:38

Suolaista vai makeaa? Äkkiseltään tulee mieleen vaan revitty pyöreä, ohut ruisleipä jonka päällystän esim. tonnikalalla, tomaatilla, juustolla+mausteet ja sit kuumaan uuniin kunnes juusto sulaa. Maun mukaan voi tehdä tällaisen pikapizzan muistakin aineista.
Joskus teen vaaleista kokojyväsämpylöistä myös lämpimiä voileipiä. Tikkuihin pieniä lihapullia, makkaraa, juustoa, hedelmiä...mitä ikinä jääkaapissa nyt sattuu olemaan. Tässä tällaisia helppoja vinkkejä. Mikrossa lämmitetyt banaanit. Päälle jäätelöä, vaniljakastiketta ja hilloa, nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 07:21

www.hellapoliisi.fi/

luehan tätä ja liity tähän joukkoon minäkin kuulun tähän..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 08:46

Väinämöisem napit pappan mukaan.

Valmista tahna ja sekoita hyvin.

1 tuubi kruunumajoneesia (keltainen tuubi)
1-2 sipulia hienoksi hakattuna
1-2 purkkia tonnikalaa tillissä

Pistä runsaahko tahnakerros rukiisten väinämöisen nappien päälle.
Jääkaappiin vetäytymään aamusella.
Illalla on imeytynyt ja pehmittänyt napit.
Valmista tarjoittavaksi.

Muunnella voi tahnan koostumusta.
Esim. paprika, sieni jne.

Minusta tuo tonnikala on parhaimpia sekoituksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 09:23

tullihattuja, suolaisella ja makealla täytteellä. cocktailtikkuja ( cocktailtikkuun rakennetaan kerroksittain erilaisia makupaloja ). suolaisella ja / tai makealla täytteellä kääretorttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 10:50

tee pikkulihapullia ja laita joukkoon kuutioitua pekonia jota pannulla hiukan kärtsäät ...perunasalaattia ,punajuurisaalaattia, sienisalaattia, savulohta , vihreä perussalaatti ja nämä tietty teet itse , koska oma tekemä ruoka on se sit mitä vaan on aina kymmenen kertaa parempaa , kuin kaupasta valmiiks ostetut ... sitä mieltä olen ma .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 17:37

Räiskäleitä hillolla tai sokerilla ja sormin syötynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 18:15

Noiden pasteijoiden ja lihapullien sekä sämpylöiden joita on jo ehdoiteltu lisäksi voisit tarjota vaikkapa kalittataikinasta tehtyä piirakkaa. Se on nopeatekoinen, vähärasvainen ja ainakin meillä se on maistunut sekä lapsille, että aikuisille.
4 annosta.
Pohja:
1dl vettä
2rkl juoksevaa margariinia
1/2 tl suolaa
1,5 dl tummia vehnäjauhoja
1kpl kananmunaa
Täyte:
200g esim. jauhelihaa, savukalaa, kinkkusuikaleita tms.
Kuorruteseos:
1dl maitoa, tai kevytkermaa
1kpl kananmunaa
1dl juustoraastetta
Valmista ensin pohja: kiehauta(!) kattilassa vesi ja markariini. Lisää kuumaan(!) nesteeseen suola ja jauhot. Sekoita taikinaa voimakkaasti puuhaarukalle kunnes taikina irtoaa kattilan reunoista ja siitä on muodostunut kiinteä pallo. Anna taikinan jäähtyä(!!) ja vatkaa taikinaan vasta sitten kananmuna sähkövatkaimella(!). Taikina muistuttaa tuulihattutaikinaa ja on hieman löysää käsitellä. Levitä taikina reilusti jahoitetuilla käsillä leivinpaperilla vuoratun piirakkavuuan pohjalle ja reunoille.
Valmista sitten täyte: ruskista ensin sellaista tarvitsevat täyteaineet (esim jauheliha,sienet jne,) ja levitä ne pohjan päälle.
Valmista tämän jälkeen kuorruteseos sekoittamalla kaikki sen aineet keskenään ja kaada se täytteen päälle.
Kypsennä piirakaa 225 (!) asteessa noin 25(!) min uunin alaosassa(!).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 22:41

Pitzat ovat yleensä aikuisten ja lasten makuun..ja jäätelöä jälkiruuaksi..