Missä päin Suomea lähetetään potilaita eniten pakkohoitoon?

Avainsanat: pakko hoito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2011 - 22:16

Taitaapi olla tuolla Pohjoi- Karjalassa.60% tahdosta riippumattomaan psykiatriseen hoitoon .Kertoi lähteet.Mikä se sairaus kullakin sitten on se jää vähän arvoitukseksi.Kaikki mikä kuukuu tuon nimikkeen kastiin.Pakkohoito ei kuullosta kovin miellyttävältä.Mutta tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2011 - 22:29

Suomessa käytetään enemmän pakkohoitoa kuin muissa Pohjoismaissa. Tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon joutuu noin 10 000 ihmistä vuodessa.

Pakkohoito vaihtelee rajusti sairaanhoitopiireittäin ja sairaaloittain. Itä-Suomessa määrätään potilaita enemmän pakkohoitoon kuin Länsi-Suomessa. Eniten tahdosta riippumattomaan hoitoon lähetetään ihmisiä Pohjois-Karjalan sairaanhoitopiirissä.

Lähteet:
tv1.yle.fi/juttuarkisto/ajan...n-tuomitut

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.01.2011 - 22:40

Ei ainakaan meillä. Täällä kun ei tahdo päästä edes tohtorin vastaanotolle. Jos sinne jollain ihmeen kostilla onnistuu pääsemään niin se mittaa vain kolesteroliarvon ja käskee syömään lääkkeitä ja ottamaan hieman rauhallisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 04:01

Näyttäisi olevan Pohjois-Karjala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 07:18

Pohjois - Karjala

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 09:26

Itä-Suomi on kärjessä tahdonvastaisessa hoidossa oleviin kohdistuvan pakkolääkityksen, lepositeiden ja eristyksen käytössä.
Avohoidon kehittäminen tulisi kunnille halvemmaksi, ja potilaillekin se olisi inhimillisempi ratkaisu.

Lähteet:
savonsanomat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 10:02

Itä-Suomessa, ja pakkohoito on kyllä useimmiten perusteltua. Mistä sitten johtuu että tuolla alueella on vaikeita sairauksia enemmän kuin muualla, sitä on selitetty lääketieteen piirissä sillä että veri ei vaihdu sisämaassa siten kun rannikolla, eli vanha historiaan perustuva asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 10:54

en tiennyt tuot enen ,kuin nyt luin, mut kyl noit hullui näyttäis liikkuvan vähän joka puolella , jotka joutais pakkohoitoon ... kuten pendofiilit ,rattijuopot ym...selkään puukottajat ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 11:08

Miksihän tuontapaista perimää ilmenee tuolla Pohjois-Karjalassa enemmän, kuin muualla suomessa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 17:45

Taivaan Isälle kiitos, että ei sitten ole Pohjois-Karjalassa tai Itä-Suomessa, vaikka niitä hulluuden oikreita
tuntuu joskus kokevansa täällä keskellä Suomea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 21:56

Onkos se ihan sama asia paljonko lähetetään pakkohoitoon ja paljonko pitäisi lähettää ?
Siinäkin saattaa olla aika isoja eroja maan eri osissa .