Tuliko teillä katoilta lumet alas, tossa lämpösten aikana.Loivat ja tasakat on lapioitava.

Nyt olisi hyvä hetki katsastaa Eläin- navetat ja hallit.Luokaa ennenkuin putoo sisään.Meillä oli painavaa lunta katoilla 50cm, kauhea paino päällä.Loimme kaksi ison hallin kattoa tänään ja eilen.Suuri helpotus.

Lisätty: 20.01.2011 - 22:07

Alhaalta katsottuna ei pystynyt tietämään lumen määrää. Sitä oli enemmän kun meni katolle katsoon.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2011 - 17:15

Kotona kerrostalossa tuli lumet sulan aikana sekä mökillä lumet sekä rännit helmalautojen kera. Uutta lunta santanut niin, että pääsi testaamaan Bauhaussista ostamaa kattolumikolaa ja toimi oikein hyvin, sellaisiin kohtiin jossa ei ollut iha hirveästi jäätynyttä kohtaa. Suosittelen kattolumikolaa ettei tarvitse kiivetä katolle ja tulla sieltä lumien mukana alas.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2011 - 20:13

Mieheni lapioi kattomme puhtaaksi jo aikaisemmin ja tilanne on nyt hyvä. Naapuritalossa joku firma kävi katon eilen puhdistamassa, oli makuuhuoneeseen vettä valunut, ja kova välikaton kuivatus on heillä meneillään ja makuuhuoneessa pitää remonttia tehdä kunhan kuivaa ensin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 20:16

Kaikki on meillä päin katot tyhjänä sulivat silloin suoja säällää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 20:52

Peltikatto pudottaa sopivin ajoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 21:21

Meillä oli jätköä tänään katolla ja koko piha täynnä paksua jääklimppiä ja luntakin,semmosia kuormia,että nirri lähtis jos tippuis korkeammalta kuin 2-kerroksen katolta.Kamalaa rytinää ja pauketta aamupäivällä,tuntui tulevan katon läpi ja kinoksen kasvaessa ikkunasta sisään,tosi on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 21:54

Eipä ole tullut, kun ei ole ollut suojasäätä. Nytkin on pakkasta -12.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.01.2011 - 22:28

Tuli sitä ennen isännän avittamana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 22:38

Ukot ne vasta putoilevat Helsingissä?

Lähteet:
www.iltalehti.fi/uutiset/201...3_uu.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 04:03

Ei vielä ole tullut. Parhaillaan ollaan mietitty miten ne saisi nätisti alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 09:05

Ei ongelmia lumen kanssa.

Kaikille lumen kanssa taisteleville toivotan ahkeruutta ja iloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 11:51

siellä ne vielä ovat katolla valtavat lumimassat, vappuun mennessä varmaan jo hävinneet tai pudonneet jonkun niskaan. ihmettelen asuntoyhtiön ja huoltofirman huolettomuutta tuossakin asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 15:27

Rivitalossamme on pupettikatto, mutta vielä ei lumikerros ole niin vahva, että sinne pitäisi mennä lumia pudottelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 17:50

Ei ole tullut, on räystäiden reunoilta jatkettavilla tikkailla pudotettu riippulumet pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 22:46

Talon katolta on osittain tullu ryminän kanssa..Parvekkeen-ja autotallin katoita on lumet pudotettu..mutta kaikenaikaa tulee lisää lunta..