Miksi reittilentojen one way-hinnat yleensä monta kertaa kalliimpia kuin menopaluu-hinnat?

Avainsanat: menopaluu-hinnat one way-hinnat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2011 - 06:13

yhdensuuntaista lentolippua voi muuttaa lipun voimassaoloaikana. muutoksista peritään toimitusmaksu.
lippu on takaisinmaksukelpoinen.
takaisinmaksusta peritään toimitusmaksu.
tälläisen tiedon löysin finnairin sivuilta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2011 - 07:42

Sen huomasin myös itse, kun viime syksynä yritin tulla lentäen Turkuun, maksoi jo meidän koko lomamatkan päästä Helsingistä Turkuun, joten päädyimme linja autoon...

Lisätty: 19.01.2011 - 07:44

lennalomalle.com/content/blo...8/lang,en/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 09:55

lentolippujen hinnoittelu on kaiken kaikkiaan sitä "korkeampaa matematiikkaa ja taloustiedettä" ,
olen tullut siihen tulokseen ettei mitään 'oikeaa hintaa' ole olemassakaan, on vain se hinta millä kulloinkin lipun saat ostetuksi

kerran olen ostanut Hki-Kajaani edestakaisen (vaikka tarvitsin ja käytin vain menomatkan) ihan sen takia että meno-paluu oli 68 € halvempi kuin yksisuuntainen ....

tarkkana pitää olla näitäkin kauppoja tehdessään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 10:36

Merkillisiä ovat menolippujen hinnoittelut. Ei niistä tahdo millään saada selvää.
Aikoinaan kävi kaverillani niin, että tuli tuolta YK-joukoista Turkin kautta autollaan ja vaimon piti lentää Ateenaan vastaan. Menolippu olisi ollut n. 3000 mk. Lopputulos oli, että vaimo varasi viikon loman Riministä (1000 mk, markka-aikana). Ilmoitti oppaalle vain lähtevänsä aikaisemmin, eikä olisi paluumatkalla mukana. Ajelivat sitten yhdessä Euroopan halki kotisuomeen. Suhde hinnoittelussa on vieläkin 1/3.
Kannattaa katsoa valmismatkojen osastolta pelkkä lentomatka (meno-paluu) vaikka ei käyttäisi kuin yhden suunnan lipun.
Myös meno-paluulippu (esim. 30 pv perillä) on monta kertaa halvempi kuin pelkkä menolippu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 12:55

Olisko ihan vain bisnestä? Hintoihin vaikuttaa tietysti myös miten hyvissä ajoin ennen matkustusajankohtaa liput varaa, oli sitten kyse meno-paluusta tai muusta. Itse jos lennän jonnekin, myös palaan, harvoin olen vain palannut kotiin, menomatka autolla kotimaassa. Valmismatkojen kiintiöistä ei mielestäni myydä kuin meno-paluulentoja?
Ns. täysihintaista lippua voi muuttaa, siis myös meno-paluuta. Tuon tiedän työmatkojeni puitteissa olevan faktaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 19.01.2011 - 14:02

Entinen anoppini oli töissä ruotsin laivalla messiemäntänä ja he saivat usein edullisia matkalippuja myös meidän käytettäviksi. Outoa oli se, että jos otin suomen päästä meno-paluu matkan oli se kalliimpi kuin ottaa ruotsin päästä meno-paluu ja yksi yhdensuuntainen matka. Outoa hinnoittelua, tosin nykyään virolaiset omistavat yhtiön niin tuollainen matkailu ei ole enää mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 15:05

airberliinin hinnat on ok

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 17:13

Lippubisnesmatematiikkaa...vaikeampaa, kuin blondin logiikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 19:51

Olen alkanut kulkea Egyptiin äkkilähtö-charetreilla ja takaisin yhdensuuntaisilla "seikkailulennoilla". Kertaakaan ei matkani ole mennyt suunnitelmien mukaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 21:34

Kukee tuosta ken osaa;
en.wikipedia.org/wiki/Yield_management

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 16:49

Samalle matkalle voi yhteenkin suuntaan vaihdella lipun hinta muutamasta kympistä muutamaan sataseen. Lisäksi kahdella hypyllä tehty matka on usein halvempi kuin suoralla lennolla. Usein lipun saa hyvissä ajoin varaten halvalla, sitten hinta nousee ja aivan viime tipassa voi taas laskea. Viikon eri päivätkin ovat eri lailla hinnoiteltuja. Lauantailennot taitavat yleensä olla edullisimpia.