Täydenkuun aika lähenee taas, vaivaako sinua "kuuhulluus"???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2011 - 20:57

Tämä kuujuttu huvittaa minua aina. Meillä oli ensimmäinen kultainen noutaja-koiramme, joka oli ns.kuuhullu.Aina täydenkuun aikana se halusi keskellä yötä ulos.No, me veimme sitä tietenkin.Luulimme ,että sillä oli pissahätä tai jotain. Mutta ei. Siellä se istui keskellä pihaa ja katseli taivaalle autuaan näköisenä.Kiirettä ei ollut tietenkään koskaan. Siinä me mieheni kanssa pääsimme myös ihailemaan kaunista yömaisemaa.Sitten kun koiramme oli aikansa istunut.Menimme sisälle ja koira meni paikalleenn nukkumaan.Tämä toistui koko koiran elämän ajan.Joten aina kun kuu ilmestyy taivaalle, meille tulee ihanan haikea olo.Koiramme ja kuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2011 - 20:30

Ei vaivaa, mutta tunnen kyllä joitakin, joille se on todellinen ongelma, kun ei saa nukutuksi täyden kuun aikaan.

Viime yönä minua taisi vaivata "hajuhulluus", jota onneksi tapahtuu aniharvoin. Satun asumaan reilun kahden kilometrin päässä isosta tehdasalueesta, josta hyvin harvoin tulee haju- tai äänipäästöjä. Viime yönä tuli sellainen hajupäästö, ettei edes nukkumisesta tullut mitään ja tuli ihan oikeasti oksettava olo. Ei oikein auttanut edes ilmalämpöpumpun hajunpoistotoimintokaan, vaikka se tehokas onkin. Tehdas haisi iltapäivälle saakka ja onneksi nyt haju ei enää tullu lainkaan sisällä eikä ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 20:38

Ei ole ainakaan tähän päivään mennessä vaivannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 21:30

Kyllä on odotettavissa "liskojen öitä" nimitän niitä siksi, kun en pariin kolmeen yöhön saa yhtään nukuttua.
No kahlataan ne läpi taas jotenkin, en katsele kuuta niinä öinä, mutta kyllä sillä vaikutus minuun on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 21:45

Kyllä ja ei.... siis pomminvarmasti valvon, varsinkin jos on pilvetön taivas. Mutten anna sen vaivata, vaan olen tottunut siihen ja suorastaan nautin niistä öistä. Menen ajoissa nukkumaan, kuu herättää minut puolenyön maissa ja valvon kaikkea ihanaa tehden, kunnes joskus neljän jälkeen pikkutunneilla kuu laskee ja saan taas unenpäästä kiinni. Moni runo onkin syntynyt täysikuun yönä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2011 - 21:46

Sopivampi diagnoosi olisi minun kohdallani: kuukausihulluus (toistuvassa muodossa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 22:25

Juu vaivaa kaikkea hullua pitää tehdä täyden kuun aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 22:26

Ei ole kuuhulluutta ei siis vaikutusta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 23:05

Joskus ei joskus juu.Toisinaan ei sitten taasen vaivaa.Jos en nuku kukun jos nukun en kuku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 07:07

No kyllähän se vaivaa, mutta johan tuohon on tottunut vuosien varrella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 08:34

Ei ongelmia kuun kierron takia. "Hulluutta" voi muuten ilmetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 08:51

Minä nukun huonosti täydenkuun aikana, eli olen kuuhullu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 09:44

Jokos se taas?Tunnustan vaivaavan,vesillä melkein tekee mieli ulvoa yöllä kannella nokka kuuhun päin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 19:04

Kyllä, valvottaa valvottaa...