mitä on pullo pusoleeta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2011 - 17:47

Meilläpäin se tunnetaan viininä, alkon valikoimasta löytyy nimellä Beaujolais Nouveauta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2011 - 17:48

ranskalainen Gamay-rypäleestä valmistettava Beaujolais-alueen viini

tätä useimmiten tarkoitetaan tuolla kysymyksesi "pusoleella"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 17:53

Vanha kuuluisa ranskalainen Gamay-rypäleestä valmistettava punaviini Beaujolais tai Beaujolais Nouveau
PUNAVIINIT Nro Litraa Hinta €
Beaujolais Nouveau Mommessin 491787 0,75 7,45
Beaujolais Villages Nouveau Pierre Dupond 404047 0,75 8,39
Beaujolais Bernolin 006341 0,75 8,98
Beaujolais-Villages Cuvée 3 Fleurs 006102 0,75 9,99
Joseph Drouhin Moulin-à-Vent 432037 0,75 14,98

fi.wikipedia.org/wiki/Beaujolais
en.wikipedia.org/wiki/Beaujo...is_nouveau

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 18:29

Ranskalainen punaviini. Eri vuosina sitä saadaan sadosta riippuen eri laatuisena ja eri määriä, siksi hintakin vaihtelee vuosikerran mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 19:04

väriltään täyteläinen, kirsikkaa, metsämarjoja ja mausteisuutta tuoksuva viini on saanut pyöreyttä tanniineihinsa. klassinen pusolee - vivahteikas ja puolukkainen - on riistafileelle menevää sorttia. hieno viskositeetti ja toffeinen burgundilaisuus hedelmässä ovat täsmävalinta.

Lähteet:
savonsanomista lainattu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 19:36

Beaujolais on kausiluontoinen punavii, joka tulee vuosittain valikoimaan hieman ennen joulua ja sitä myydään parisen kuukautta. Hyvän ja tuoreen makuinen tuote.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 19:42

Punaviiniksi olisin sanonut jos minulta olisit kysynyt ja sitähän se näkyy olevan muidenkin mielestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 19:47

Ennen joulua myyntiin tuleva punaviini..mikä on yleesä ollut kovassa susiossa..myyty välillä ennätys ajassa loppuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2011 - 21:43

Klassinen pusolee - vivahteikas ja puolukkainen - on riistafileelle menevää sorttia. Hieno viskositeetti ja toffeinen burgundilaisuus ...
Viiniä se on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 22:40

Punaviiniä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 07:16

Ilmankos en tiennyt .Lisää päänsärkyä.Punaviiniä sanoo toiset .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 09:38

Vastakohtana pullo"porvoon lankkua"
Beaujolais-punaviiniä saapi aina,mutta marraskuun 4.(muistaakseni)ilmestyvä uuden sadon Beaujolais Nouveau on se usein loppuva tuote.

Lisätty: 17.01.2011 - 13:02

Wiki näköjäs kertoi olevan marraskuun 3.torstai,niinhän se onkin,anyway...viinikauppiaalla uutta viiniä viljalti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 12:30

Minulle se on ranskalaista Beujolais-alueen viiniä, mieluiten jotain muuta kuin Nouveauta.
Marraskuun 3. torstai on uuden viinin juhla, mutta niitä parempia saa ostella läpi vuoden.