Nyt turkulaiset kipinkapin kertomaan "Mikä on FÖRI?"Herännyt epätietoisuutta ja toivon,että itse sepustatte napsulaisille tämän.

Lisätty: 16.01.2011 - 16:47

MMMMM hirvittävä väärinkäsitys,ei kukaan niin sanonut :-O ,mutta turkulaiset valaisee asiasta...mun versio on,lautta/lossi,joka kuljettaa ihmisiä joen yli Turun keskustassa.

Lisätty: 16.01.2011 - 17:05

Hyvä pappa,pappa se pani paremmaks,just oikkeel nuotil,niinkus mää aattelinkii...föri on föri vaik talviteloil.

Avainsanat: föri infoa turkulaisittain

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2011 - 16:25

Joo, se tyhymä olen minä...enkä kerrankaan halua googlettaa joten kertokaapa onko se jotain hyvää syötävää, vene vai mitä ihmettä muuta?

Lisätty: 17.01.2011 - 06:53

Voe kaaheeta, onko se jok` toellae nuin levvee, että lautan tarvii..föri-lautta..missähän minun silimät lie ollu, kun viimeks`Turussa käppäelin. Kiitos tievosta. Förj` se niin kuulostaa ruuvvalle...

Lisätty: 17.01.2011 - 11:28

Ei mittään viärinkäsityksiä..huumoriahan kaikki on..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2011 - 16:51

Joo, oikkias sää PateT ole. See o meijä laut, jok seila Turu ja Åbo välii. Joe yli se mene toispuolt toisel puol. Ny se o kumminki jäitte ahristaman ja rannas kii!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 17:05

olen föril seilannu monet kerrat, Aurajoen yli ja takaisin.
siis ollut ns. risteilyllä.
kyllä se lautta on, vaikken ookkaa turkulaine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 17:05

juu pappa4 tuon jo kertoikin mikä on föri mut muistelen hataral muistil ,et siin ol joskus pikkuförikin i siin rannas ja se ol vaan vene ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 17:51

tältä se föri näyttää ulkopaikkakuntalaisen silmin nähtynä

www.google.fi/imgres?imgurl=...CCwQ9QEwAw

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 18:37

Vetten päällä kulkeva menopeli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 18:44

Kyllä jos Turussa tulee käytyä..voisi sillä Förillä mennä tois poul jokkee..ja palata takaisinkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 20:52

Se on sellainen vanhan ajan kapulalossi? Jota matkustajat joutuu kapulalla vaijerist vetämää joen poikki. Ei ota muita kulkuneuvoja kuin polkupyöriä. Kuljettajan tehtävä on huutaa tahtia turkulaisille.
Näin mää olen sen savolaisena ajatellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2011 - 21:40

Tuolla noita förejä on:
www.google.fi/images?hl=fi&a...mp;bih=331

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 22:29

www.turku360.fi/360/aurajoki/fori.htm

tässä tämä meidän Föri on...