Näkikö kukaan muu pakkaspäivän ihmettä tänään?

Klo. 14.00 maissa auringon laskiessa perässä meni pystysuora lyhyehkö sateenkaari. Upea, enkä tajunnut edes kuvata. Aivan, kuin auringolla olisi ollut värikäs tulipyrstö perässään. Ei kait tää ollu turkkulaisten tekosia??

Avainsanat: sateenkaari. pakkanen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2011 - 16:12

No sepä on ollut varmasti kiva näky. Kyllä kait se luonto on sen järjestänyt, ei anneta turkulaisille nyt
ihan kaikkia pisteitä. Vaikka heillä hieno valonäytös olikin telkastakin katsottuna.

Lisätty: 27.01.2011 - 17:26

Kiitos kaikille valoilmiönn nähneille ja valitsijoille kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2011 - 16:51

Meillä rupesi aamupäivällä menemään pilveen.Joten en nähnyt aurinkoa ollenkaan tänään. Aika hieno näky varmaan.Joskus ihmeissään katselee jotain eikä oikein usko näkemäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 17:11

harvemminhan noita esiintyy,
ei täällä meidän horisontissa tänään näkynyt,

kerran olen vastaavassa talvisäässä nähnyt tosi komean sateenkaaren puolikkaan joka ylti melkein taivaan napaan, silloin oltiin laskemassa lankomiestä haudan lepoon ja tunnelma oli todella ainutkertainen ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 17:14

meilläpäin sitä haloilmiötä sanotaan auringon sapeksi.
liekö se ilmiö ollut myös sinun aurinkonäyssäsi.
tänään vaan pyryttänyt ja nytkin -9C, aikamoinen sää koko päivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 17:41

En huomannut katsoa, oli varmasti hieno näky.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 18:39

Enpä harmi kyllä nähnyt, oli varmasti kaunis. Aamulla ihailin taivasta, joka oli kauniin vaaleanpunaisen ja -sinisen värittämä, kuin pastellivärein maalattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 18:46

Oli varmaan upea näky keskellä talvea..Ei meilläpäin näkynyt..vaikka oli kirkasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 19:32

Ei näkynyt täälläpaäin tuollaista valoilmiötä. Osataan sitä näköjään muuallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2011 - 21:38

Ei tehnyt mieli mennä paljoa ulos katselemaan. - 27 pitkälle iltapäivään, nyt taitaa olla enää 16:sta.
Puolipilvinen päivä oli vielä kaikenlisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 22:44

Eipä tullut nähtyä...
varmaan oli hieno...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 09:08

Joskus ennen puolta päivää, siinä klo 11:n jälkeen oli jokin mielenkiintoinen, valoa säihkivä ilmiö taivaalla, heijastui erään isohkon rakennukset seinään. Ei liittynyt turkulaisiin, ovat sen verarn kaukana meiltä. Tuon satuin näkemään kun tarkistin pakkasmittarin lukemaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 13:40

Täällä kuva varmaan juuri sellaisesta "talvihalo" kuvakisa.ning.com/photo/talv...ext=latest
Sitten vähän toisenlainen havainto www.uusisuomi.fi/viihde/7206...ien-pissaa