onko teillä mitään onnenesinettä/ amulettiä?

miulla on semmoinen onnenamuletti ( sininen kivi jossa reikä voi pujoittaa siis ketjuun ), löysin sen etelästä hiekkarannalata. ja onnea tuo kuulemma jos sen joltakin saa tai semmoisen löytää ( kuten mie löysin ). ei saa ite ihtelleen ostaa siis.

( ai kauhia en mie keksi kategoriaa tämmöselle ) no joku on pakko pistää.

Avainsanat: onnenesine onnenamuletti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2008 - 23:03

Mulla on sellainen hopeinen setelinpidike jossa on pikkainen, kultainen Inka-kalenteri. (sain sen parikymmentä vuotta sitten lahjaksi oppilailtani Guatemalassa).

Hukkaan sen säännöllisesti ainakin kerran vuoteen, aina se palautuu takaisin (viimeksi puoli vuotta kadoksissa). Monet mukavat asiat ovat ajoittuneet tämän talismannin paluuta edeltävälle viikolle.

Enkä usko alkuunkaan että näillä asioilla olisi mitään tekemistä keskenään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.09.2008 - 19:01

No eips just täl hetkel oo ns. onneamulettii, mut sellasest käyp vaikkapa toi miu avaimenperänä oleva pikkunen sininen possu, se on pelastanu monelta pahalta asjalt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2008 - 07:38

ei ole amulettia, mutta pidän onnena tätä koko minun elämääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2008 - 09:21

Pidän jonkinlaisina "onnenamuletteina" kaikkia sellaisia korujani, jotka olen joko saanut lahjaksi joltain läheiseltä ihmiseltä tai olen itse ostanut joltain reissulta. Kun pidän vaikka joltain ystävältäni saatua korua, niin tuntuu kuin se ihminenkin olisi hengessa mukana :) Matkoilta ostetuista koruista taas saa positiivista energiaa kun ne hyvät muistot kulkevat mukana. Rakkaimpia korujani ovat esim. ystäviltäni synttärilahjaksi saatu Kalevalasormus ja Egyptistä ostetut rannekorut, Nefertiti-kaulakoru ja fatima-käsikoru, jonka ostin beduiinileiristä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2008 - 09:43

ei siis ole mitään onnen esinettä,en usko tämmöseen esine hommaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2008 - 21:55

hih, meillä oli sellainen tuohesta tehty kodin onnen lintu, mutta sille kävi hieman onnettomammin, kun kissani pyydysti sen:D