Sähköpostin käyttö ulkomailla, onko kalliimpaa meilata Suomeen?

Tarkoitan omaa läppäriä. Vaatiiko mitään toimenpiteitä, vai riittääkö että työntää töpselin seinään ja avaa masiinan ja pistää kaverille kuulumiset?

Lisätty: 15.01.2011 - 22:14

Kiitos jo saamistani vastauksista. Taidan jättää läppärin lepäilemään kotosuomeen suosiolla. Pärjäähän sitä kait ilmankin.... ainakin ennen olen pärjännyt.

Avainsanat: sähköpostin kalliimpaa ulkomailla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2011 - 01:20

OK,napsulaiset tietää...mutta jos firman läppäri käytössä,niin anna palaa.
Muuten kantsuu etsiä free WIFI-paikkoja tai nettikaffiloita ja suhailla siellä pientä korvausta vastaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos, sinähän sen sanoit. Mitäs minä huolin kuluista kun pomo maksaa laskun! =D.
Taidan nyt kuitenkin jättää kotiin ja katsella illalla vaikka tähtiä taivaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2011 - 21:15

no pelkkä töpselin tökkiminen ei riitä (ei täällä kotonakaan) vaan kyllä sulla täytyy jotain kautta internet yhteys olla ...

nykyään moni hotelli tarjoaa asiakkailleen ilmaisen verkkoyhteyden (WLAN) , kannattaa tarkistaan hotellin tiedoista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2011 - 22:09

Playa del Inglesissä hotelli peri 20€ viikon wlan tunnuksista. Kyllä sillä tuli napsua luettua ja pari mailiakin lähetettyä. Ei se sen kalliimpaa ole.
Mokkuloilla jos pelität Suomen liittymällä niin maksaa maltaita tiedonsiirron kilobitit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2011 - 22:44

Jotkut ovat saaneet tähtitieteelliset laskut.. toiset taas melko normaalit..
Itse en tuota laitetta mukaan ota, jos haluan nettiin niin on noita nettikahviloita ja viimeksi Turkissa hotellissa oli asiakkaiden käytössä netti 2€ puoli tuntia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2011 - 23:31

Voithan sinä varata nettikahvilasta tunnin aikaa ja hoidella postijutut. Kunhan vain muistat tyhjentää selaimen muistista käytetyt sivut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 05:54

Ilmaiset WIFI/WLAN-paikat ovat usein kortilla ja varsin rajatulla alueella.
Yhteyskin voi olla ärsyttävän hidas. Sen takia ei kyllä kannata läppäriä matkatavaroissa raahata. Nettibaari on kätevä ja halpa ratkaisu. Hotelleissa yleensä maksaa enemmän kuin kadun varren baareissa.
Hyvää matkaa, minne sitten menetkin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 09:18

joissakin hotelleissa on ilmainen nettiyhteys, riippuu paikasta ja tasosta.
mutta nettikahviloissa yleensä sopuhinta.
Grönlanninmatkalla kävin useasti kirjastossa netissä, ei maksanut mitään.
kun hotelleissakin olisi pitänyt maltaita maksaa nettiyhteyksistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 15:18

Hotellien nettiä olen itse käyttänyt niin ei tule yllätyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 19:49

Hotelleista löytyy kyllä tietokoneet, joilla pääset sähköpostiisi ja kovin yleisiä ovat myös nettikahvilat, joissa nimellistä maksua vastaan saat surfata haluamasi ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 20:41

Halpaa on käyttää nettikahviloita ja hotellissakin saattaa halvalla konetta käyttää.. 2:si viikkoa reisussa ja maksoin hotelliin 5 euroa koneen käytöstä..