Tuli mieleen valperin kysymyksestä, onko mitään arvoa juhlarahoista, hopeaan lyötynä , Kekkosen 80 v päivä raha tai suomen 60 v?

Suomella on ollut oma rahayksikkö vuodesta 1860 lähtien.

Avainsanat: kolikot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2011 - 09:53

juhlarahoista luettelo:
www.kolikot.com/juhlarahat/

mutta Monetan mukaan useimmiten juhlarahan arvo on suurempi kuin sen nimellisarvo.
www.suomenmoneta.fi/wsp/shgf...Dgodayf4GQ

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 14.01.2011 - 22:05

En usko että ovat kovin harvinaisia joten arvo ei ole korkea. Mutta tuolta voisit kysyä, niin saisit varmasti oikeat hinta-arviot:
www.numismaatikko.fi/

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2011 - 09:59

Itse omistan Monetan hopearaha kokoelman koko sarjan Tuntematon Sotilas..
Jos päättäisin nuo myydä niin tuskin onnistuu saamaan edes mitä on niistä maksanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2011 - 11:57

Niissäkin pelaa kysynnän ja tarjonnan laki. Mahtavatko yleisimmät edes täyttää nimellisarvonsa. Epäilen tuotakin. Kolikkoja kolikoiden joukossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 04:47

Joillakin rahoilla on arvoa, mutta militaria ei ole paras puoleni. Kannattaa itse yrittää selvittää arvo mahdollisimman pitkälle.