Taas on raskasta lunta katoilla. Oletteko käyttäneet HongKongin kattokola/lumenvedintä lumenpudotukseen?

Avainsanat: kattokola/lumenvedin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2011 - 19:34

Niitä nyt tainnut tulla. En ole tiennytkään. Onkohan tuo niitä kun tv .ssä näyttivät. Täytyy katsastaa kun käypi siellä. Kaikki kokeillaan.Hyvä vinkki.

Lisätty: 15.01.2011 - 07:56

Meillä 5 rakennusta,2 on sellaista josta ei tule kun aurinko sulattaa veteksi ovat niin loivia .Vaikka on peltikatot.Niistä pakko pudottaa jos niin vaatii.Muista tuli nyt leudon aikana että jytinä kävi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2011 - 19:29

Eipä ole tarvinnut, talkkari yleensä joitaa nuo..
;utta viime viikolla katto tyhjeni itsestään ja kyllähän humahti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 19:44

Peltikatto hoitaa lumet alas.Ei tarvi mennä katolle könyämään ja putoamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 19:59

Mieheni pudottaa lumet katolta valjaisiin sidottuna ja iso kevytmetallilapio käytössä, harjakattomme on vanhanaikainen peltikatto ja harjoja on 4 suuntaan ja ala kattoja 1, harjakorkeus on 8 metriä ja minä kuuntelen ja silmäni suljen kun mieheni lunta pudottaa ja isompi kolaus kun kuuluu niin huhuilen, ei mitkään erityislaitteet helpota tätä mieheni työtä talossamme. Hyvä vakuutus on hänelle hankittu ja maksettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 20:03

Savolaismallilla pudottelemme lumet täällä päin. Katellaan pihamualla ja outellaan josko kevät tulloo ja lumet sullaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.01.2011 - 20:05

Meillä isäntä teki vanhan pitkävartisen lumentyöntimen varteen levyn ja hyvin toimi. Lumet tuli alas ja niin isäntäkin. Onneksi rappusia pitkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2011 - 11:50

Ei ole paikkaa missä kokeilisi. Tarpeeton väline minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2011 - 15:43

Sitten saatan harkita, kun kuulen ensimmäisen kerran lumen aiheuttaneen vahinkoa omakotitalon katolle.
Mökillä on erittäin kevytrakenteinen pleksilippa, johon putoaa peltikatolta lunta kun se irtoaa sulamisen seurauksena. Pudotusta on tosin vain senttejä, mutta hetkellinen paino lipan päällä on aika suuri, eikä sekään ole vielä notkunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 21:16

Kyllä on ollut ihan tavallinen kola käytössä..lumen pudotuksessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 04:43

En ole koittanut, eikä meillä ole kattokolaa. Mutta tänään todettiin että sellaista tarvittaisiin.