Suomen Pankissa näyttely, millainen?

Avainsanat: maalaus taide

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2011 - 15:21

Taidenäyttely avoinna 13.01. 2011. Näyttely kestää vain 4 päivää eli sunnuntaihin saakka.
Suomen pankki on valinnut 1200 kappaleen taidekokoelmastaan 104 teosta näytteille.
Eilen avajaispäivänä jono oli parin korttelin mittainen.
Pankki kutsuu 200-vuoden taipaleensa kunniaksi yleisöä vieraaksi.
Näyttelyn on suunnitellut konservaattori Hannele Heporauta.
Oppaina toimivat taidekerhon jäsenet.
Ilmainen siäänpääsy.
Esillä on mm. Akseli Gallen-kallelan, Aino-triptyykin. sekä Helene Schjefbeckin, Albert Edefeltin ja
Pekka Halosen harvemmin esillä olleita teoksia.

Näyttelyyn voi tutustua netissä virtuaalikierroksella.

Lähteet:
googlesta etsitty

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Upeita töitähän siellä on todellakin esillä. Lennän Dubaihin lomalle joten olkaahan napsukkaat kiltteinä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2011 - 16:31

aika ainutlaatuinen näyttely ja niin on jonokin, enpä viitsinyt äivää kuluttaa jonottamiseen ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 16:39

Esittelevät kansasalaisilta pimitettyjä rahoja?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 17:23

104 kotimaista taideteosta pankin omasta mittavasta taidekokoelmasta, mm. Gallen-Kallelaa ja Segerstrålea. Tässä linkki blogiin jossa siitä hienosti kerrotaan:

lehtokotilo.blogspot.com/201...vista.html

Lisätty: 14.01.2011 - 17:25

Näyttely on auki vain lyhyen aikaa, siis kiirehtikäätten jos aiotte ehtiä mukaan. Näyttelyn aukioloajat ovat:
– torstaina 13.1.2011 klo 17–21 (Tieteiden yö)
– perjantaina 14.1.2011 klo 11–17
– lauantaina 15.1.2011 klo 11–16
– sunnuntaina 16.1.2011 klo 11–16

Lisätty: 14.01.2011 - 17:27

Niille jotka eivät ole tänä viikonloppuna Helsingissä, suosittelen virtuaalikirrosta (vaatii Flash Playerin toimiakseen):

www.suomenpankki.fi/fi/suome...index.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.01.2011 - 19:41

Ai tuollainen. No jää tuokin katsomatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 19:44

rahoja näyttävät neljän päivän ajan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 21:23

Rahanäyttely näyttää olevan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 04:38

Mani, mani ja mania esillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 15:10

Oli avoinna vielä tänään päivällä. Kylmä sää, ei viitsinyt mennä jonottamaan. Aino-triptyykin olen nähnyt Ateneumissa joskus, L. Segerstråhle työt olisi kiinnostaneet ja varmaan siellä on hienoja töitä. Launataina oli niin kylmä ettei kukaan vapaaehtoisesti mene ulos palelemaan... flunssasta hädin tuskin parantuneena,