-m-
Kysytty: 14.01.2011 - 14:17

Mitä nimeä et koskaan antaisi lapsellesi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2011 - 17:41

Unelma Sirpa Leena... semmoinenkin kuulemma joskus on Suomenmaassa kastettu... ihme kun ei edes pappi puuttunut peliin! Sana Helinää pappi sen sijaan ei suostunut kastamaan, enkä yllämainittuja antaisi lapselle minäkään niinkuin en muitakaan hahhah-hauskoja nimiä joitten kanssa lapsparan pitää elää.

Lisätty: 14.01.2011 - 17:42

Sitten on tietty nimiä kuten Adolf ja Benito, joita ei vaan sattuneesta syystä pysty kuvotusta tuntematta aattelemaankaan saati sanomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2011 - 15:11

anna, aina, ...., rauha, kai, kille, lempi, ville.

Joopas, joo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 15:21

jonkun sarjahahmon nimeä. Olkoon Tipi, Hupu taikka "Dirke / Pruuke". Jotaan järkee -siis ovathan nekin nimiä, mutta väärästä syystä annettu. Six ku ohjelma on niiiiin ihku!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 15:27

Niiin kauniilta kuin Aurinko, Revontuli, Kaste, ym. luonnonilmiöihin liittyvät nimet lausuittuina kuulostavatkin en kuitenkaan laittaisi niitä lapseni nimeksi, sillä ihmisen nimiksi ne eivät sovi, eivät sitten millään. En myöskään laittaisi lapseni nimeksi jotain outoa väänöstä tutusta nimestä kuten esim. Miihkali,Markkuli, Seijuska, tai Jaanuska. Lempiniminä tuollaiset menettelee muttei kutsumaniminä. Välttäisin myös pitkiä yhdistelmänimiä kuten Valtteri-Matias, Anneli-Aliisa, tai Johannes-Kalervo ihan vain siitä yksinkertaisesta syystä että puhekielessä ne kuitenkin lyhenisivät yksiosaisiksi. Mitäpä sitä suotta antamaan lapsele nimeä jota ei kuitenkään käytettäisi arkielämässä. Aina-Ilona saa myös minuta tuomion.. Syytä siihen miksi kyseistä nimeä en lapselleni antaisi tuskin tarvii kertoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 15:36

Jalo, Laina, Vieno, Kaino, on isäni suvun puolelta edesmenneitä sukulaisia, mutta erään toisen nimen toivoisin että joku pikkuihmisistäni antaisi lapselleen ainakin toiseksi nimeksi , Amerita. tiesin vasta 4 vuotta aikaa että tätä nimeä on käytetty toisena nimenä äitini suvun puolella kun sukututkimus kirja valmistui, nimessä on ryhtiä ja uusi tänä päivänä.

Lisätty: 14.01.2011 - 18:11

Äitini nuorimman sisaruksen kohdalla ajatteli että muotinimi Marina olisi hyvä, oli Maarit, Markku ja nuorin olisi Marina, turun murteella se on rutina, eli siskostani tuli Mirjam, ei olllut käytössä siihen aikaan mitään m- alkuisia muotinimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 15:43

Helpompi olisis minkä nimen antaisit...olet vaikean pulman edessä.Katsele lasta ja makustele.Mulla on jollain tutulla esim.Liisaleena sekä viivoilla samantyylisiä,pojilla taasen ns.poikien nimiä.Muistan mun äiti vihas käyttöetunimeään,kun oli konreettinen puhdas ja kaunis kuten Helmi.Enkä harkitsis mitään trendi nimeä.Kyllä se siitä,ykskään lapsi ei ole jäänyt ilman nimeä,lohdutin mun poikaa... Tulin vielä lisäämään,että poikalapselle en kait antaisi missään nimessä SULOA.Kaikkihan nimet on helppo vääntää mullinmallin ja jossain vaiheessahan näin tapahtuu,koulussa yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 15:44

No sellaista nimeä, jota ei olisi helppo väännellä .
Se oli muistan isälläni sanontana, kun minua nuorempi veljeni ja siskoni
nimeä haettiin.
Nimet jotka unhoittaisin olisi Kaino. Vieno, Lahja, Pellervo ja kyllä niitä on paljon,
ei ole nyt allakka lähettyvillä, joten en saa sikermää sommiteltua niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.01.2011 - 19:34

Ville ja Kusta. Ei meidän Ville juo kahvia, mutta Kusta juo kupillisen.
En oikeasti tiedä mitään kamalaa nimeä mitä en missään nimessä antaisi. Ja niinhän sitä sanotaan ettei nimi miestä pahenna, ellei sitten mies nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 19:42

Unto & Unelma, siin kauheet nimet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 22:00

Impiä en antaisi lapselle nimeksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 04:32

Sellaista nimeä en antaisi, josta koituu loppuelämäksi harmia.