Onko Kuubassa paljon maanjäristyksiä?

Avainsanat: kuuba

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2011 - 16:10

palisanterin listan mukaan ei Kuubassa järise paljon/usein,enempi on riesaa ja hävitystä hurrikaaneista ajoillaan.Jamaican järistykset ns.laakeita,Dominikaanisessa vuosi sitten oli paha järistys.Aikoinaan Martiniquella meni pääkaupunki St.Pierre 60-luvulla uusiksi ja muilla Karibian saarilla vulkaanista esiintymää.St.Lucialla vieläkin toimiva kraateri,joka savuaa kaiken aikaa ja oli jännittävä paikka.Jos Kuubaan olet menossa,en lykkäisi maanjäristysten pelosta,ota selvää muista luonnon ilmiöistä yms.

Kysyjän kommentti

Oli melko kattava vastaus ja tietoa antava.
Kiitos!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2011 - 16:04

täällä muuutama maininta :
en.wikipedia.org/wiki/List_o...es_in_Cuba

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 16:56

Kuubaa vaivaat toisinaan trooppiset sademyrskyt ja hurrikaanit, sekä aika ajoin tapahtuvat maanjäristykset.

manicfinland.meisseli.net/ar...itelma.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 17:38

Ainakaan mitään pahoja maanjäristyksiä ei sieltä muistu mieleen. Ehkä enempi mielenjäristyksiä sambakarnevaalien aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 19:23

Aika turvallinen paikka..ei suurempia maanjäristyksiä tule mieleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 19:24

Ei ainakaan uutisissa ole mainittu kovinkaan usein. Pieniä ovat kun eivät ole ylittäneet uutiskynnystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 19:40

Seuraile tuota karttaa;
earthquake.usgs.gov/monitoring/anss/
Ei näy viimeisen 24 tunnin aikana osuneen kohalleen.

Quantanamossa on viimevuonna ollut yksi 5,6 M paukku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 10:29

Maanjäristykset ovat keskittyneet Kuuban itäosiin tilastojen (Palisanterin linkki) ja mannerlaattojen saumojen perusteella.
upload.wikimedia.org/wikiped...ics-en.png
Kuuban länsiosa (Havannan seutu) ei ole niin herkkä maanjäristyksille, mutta sielläkin suurempi vaara ovat hirmumyrskyt. Hurrikaanien pahin kausi Karibialla on kesäkuun alusta marraskuun loppuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 10:56

Kannattaa vaikka googlata jos asia kiinnostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.01.2011 - 18:54

Uskoisin että aika harvakseen siellä maa järisee. Muut luonnonoikut ovat suuremmaksi vaaraksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 04:01

Kuubaa vaivaa toisinaan trooppiset sademyrskyt ja hurrikaanit, sekä aika ajoin tapahtuvat maanjäristykset. Mutta jos lomalle sinne suuntaat, en usko että järistystä tapahtuu.