Viihtyisivätkö sudet pääkaupunkiseudulla?

Kansanedustaja Anne Kalmari on ehdottanut susilaumojen siirtämistä Itä-Suomesta pääkaupunkiseudulle. Sopivia metsäalueita olisi etenkin Espoon Nuuksiossa sekä Sipoonkorvessa, missä olisi paljon sopivaa ravintoa. Kalmarin mielestä uudet petoeläimet nostaisivat pääkaupunkiseudun ulkoilualueiden virkistysarvoa ja luonnon monimuotoisuutta huomattavasti. Voisiko niille tehdä ruokintapaikkoja, kuten oraville ja talitinteille?

Avainsanat: susi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2011 - 15:57

Kyllä se niin on, että pääkaupunkiseutujen asukkaat laittaisivat ne evakkojunalla takaisin , sinne mistä ovat tulleetkin. Ompas hassu ehdotus mielestäni päässyt ilmollle. No se on taas yksi järjetön ehdotus.mielestäni.

Lisätty: 25.01.2011 - 11:25

Kiitos käyttäjille valinnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2011 - 14:48

No kaikkea kanssa. Vaikka kyllä mulle sopii moinen susisiirto, mutta epäilen niiden viihtyvyyttä ja pärjäämistä siellä. Ei kait sentään ruokkimista suositella. Susi on petoeläin eikä mielestäni tarvitse lisääntyä yhtään enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 15:35

Varmasti viihtyvät, onhan siellä paljon muitakin maalta muuttaneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 16:03

olisihan siellä maukkaita suupaloja susillekkin pääkaupunkiseudun luonnossa,
mutta aika utopistiseltä kuulostaa / tuntuu ajatus.
vaikka virkistävää olisikin Anne Kalmarin mielestä.
ketähän yrittää kosiskella moisella asialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 16:36

No enpä taida uskoa, sudet ei nyt kauheasti vilkkaasta kaupungista perusta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 16:41

NO,mutta eihän Kalmari susilaumaansa ollut Keskuspuistoon siirtämässä,vaan lähes erämaa-alueille Nuuksioon tai Sipoonkorpeen(tai onko se uusi aluinalue Sipoossa),keskustassa olisis kyllä talven alla hyvin säilyneitä citykaneja susillekin,por favor!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 17:33

Jos vaan on metsää ja siellä ravintoa riittävästi, niin mikä etteivät viihtyisi. Mutta mistä ihmeestä kansanedustaja Kalmari on saanut päähänsä, että pääkaupunkiseudun asukkaat tahtovat ulkoilla susien kanssa, kun ei me Keski-Suomen asukkaat (Kalmari täältä kotoisin) ainakaan niitä lenkkipoluillemme tahdota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 17:46

Joo joo taasen noita ihme puheita. Susi saa olla erakkona jossain missä on korpea. Eiköhän nuo alueet helsingissä muutenkin tule käyttöön. Ihmisten pihoillahan ne rupeisi istumaan.En usko että pitemmän päälle siellä voisivat elää.Kyllä ne vaeltaa omiin paikkoihin mistä ruoka saatavilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 17:58

jos seutu olisi susille kaikin puolin mieluisa ja edullinen asuinalue, ihan varmasti löytäisivät itse tiensä tänne

kaikista keinotekoisista asutusohjelmista ja pakkosiirretyistä on ainakin tähän asti ollut vain harmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 19:07

Onhan niitä jo siellä Arkadianmäellä. Nimittäin susia lammasten vaatteissa. Ei lisä pahaa tee kuin selkään saamisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 19:22

Suurkaupungin susia täynnä koko kylä ollut jo iät ajat!
Sitä en tiedä ovatko viihtyneet siellä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 19:56

Citykaneja popsimaan,joo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.01.2011 - 18:52

Eikös sinne aikoinaan muuttanut suuri väestö juuri itärajan tuntumasta. Omiensa seuraanhan ne sudet pääsisivät, voisivat hyvinkin viihtyä tuttujen joukossa.
Mutta sitä tuttua murretta niiden on tuhra odotella kuulevansa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 18:41

Jos ne vain melusta pitävät, olisivat jo tulleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 22:17

En kyllä usko että sudet melussa viihyisivät...Läksisivät metsään pakoon..