Onko väellä DEBIT/KREDIT-kortteja ja muistatteko mainita kumpi on tarkoitus maksettaessa?Onko kortin puolet hallussa(pankki/luotto

Avainsanat: entinen pankki/luottokortti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2011 - 21:15

debit on pankkikortti
kredit luottokortti

Lisätty: 11.01.2011 - 21:50

vingutan tilanteen mukaan jompaakumpaa maksupuolta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2011 - 22:05

Sanasto hallussa, mutta eniten höylään FinnariMasteria lentopisteiden toivossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 22:19

Kortin saa ilman kreditiä. Minulla on pelkkä debit-kortti (siru). On turballinen käyttää myös ulkomailla kun ei ole luottopuolta käytössä. On myös mahdollista saada kaksi korttia. Toinen missä on debit/kredit ja tinen vai debitillä. Tilanteen mukaan sitten tarvittava kortti mukaan. Eivät mielellään anna, mutta pakko on kun asiakas sitä pyytää.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 11.01.2011 - 22:40

Minun Masterissani on molemmat ominaisuudet ja pyrin aina käyttämään debit-puolta. Joskus vain saattaa nuo sanat mennä sekaisin ja sitten joutuu omaa tyhmyyttään makselemaan luottokortti maksujaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 23:09

Minullakin on debit kortti vain käytössä, ei tule sekaannuksia ainakaan, eikä olisi suoraan sanoen
varaa kredit korttia pitääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 07:40

Minä aina sanon kassalla kumpaa puolta käytän, yleensä aina kylläkin debit puolta, en luottokorttia tarvitsisi ,imulla olla ollenkaan, mutta ajattelen että jos ulkomaille kuitenkin lähden ja joku hätä tulee ja enemmän rahaa tarvitsee niin voin paikanpäällä sitten seinästä rahaa repiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 08:44

Minulla on ollut kauan Mastercard ja kyllä nää debit/kredit sanat merkityksineen ovat olleet hallussa pitkään. Nythän sen kortin saa käsitellä laitteessa itse ja painaa oikeaa nappia myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 09:15

Kyllä löytyy MasterCard ja debet ja credit on hallussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 10:13

pankkikortti löytyy, ja luotto korttia en edes halua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 10:33

molemmat on yhdessä kortissa .mutta kakkonen on se jota painan ,kun näpyttelen korttini korttikoneesen eli pankkikortilla makselen ... joskus ulkomailla käydessä vinkuu visa , mutta jos käy niin mieluummin pankkikorti .... ärsyttää se kun tulee lasku joskus kuukauden kuluttua ja tililtä ostot lähtee sentän siinä ajassa , jonka vielää muistaakin , et on jotain ostellut ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 16:06

Löytyyhän tuo, käytän molempia tilanteen ja tarpeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 21:38

En omista luottokorttia..koska haluan maksaa käteisellä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 11:40

kyllä se pahus kysyy credit / debit joka kerta ku sirua näyttää.
kyllä sen onneksi muistaa - ja ei siihen ny elämä lopu jollei muistaiskaan. en ostais mitään niin kallista että ongelmia tulis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.01.2011 - 23:37

Kirjanpitotaitoisena erotan kreditin/debitin. Mutta debit tuo mielikuvan - näppiin.