miksi öljymaalilla maalattuun taloon tulee homepilkkuja

Lisätty: 25.09.2008 - 19:08

noin 5 vuotta sitten maalattu, on sitä muidenkin taloissa, johtuukohan se öljymaalista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2008 - 22:05

kysynyt ammatti mieheltä: epäpuhtaus mm.ilman saasteet, puista irtoavat siitepölyt ymsja kosteus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.09.2008 - 18:42

Kostea pinta maalattu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2008 - 19:05

Kauanko sitten maalattu ja milloinka homepilkut tulivat? Lukematon aivan oikein sanoi, että pinnan pitäisi olla kuiva (odotus noin 2kk ennen maalausta), vahemmiten öljymaali talon seinissä ns. liituuntuu ja tulee näitä homepillkuja (nekin voi pestä poijes; Tikkurilan sivut?)- Nykyään on myös tapana, oon huomannu, rakentaa taloja niin ettei talossa ole kunnon räystäitä/vesikouruja ja jos onkii niin liian lyhyt/tai ei ollenkaan, vesi menee pitkin seinää!? Hämmästyttää, kummastuttaa tätä pientä kulkijaa, näinhän se sienä ihan mätänöö...

Lisätty: 25.09.2008 - 19:12

ei sienä vaan seinä, höm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2008 - 16:05

vanhemmiten oli öljymaali tai veiohenteinenmaali se alkaa ottaa mustia pilkkuja pohjosen puolelta kun siellä kosteus pysyy pitempään,eikä aurinko paista sinne en osaa sanoa mistä johtuu mutta tämän olen nähnyt elon tiellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 20:29

Lautarakenteinen talo ja homepilkkuja maalissa.Joskus kuulin,että laudoituksen allaoleva tuuletusrako on jostakin syystä mennyt umpeen ja siinä kohti laudoitus ei"henkitä"ja tämä aiheuttaa homepilkkuja.