Onko napsulaisten D-vitamiinit kohdillaan?

Mun päiväannos on 4000 KY. Hyvä, että asiasta puhutaan, vaikka näytti olevan taas katkeraa kalkkia P.Puskalle. Erittäin tarpeellinen vitamiini myös aikuisille, lapsista puhumattakaan. Ehkä nuoren diabetes saadaan käätymään laskuun - toivotaan näin.

Avainsanat: d-vitamiini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2011 - 08:59

Täytyy toivoa, ettei muutaman vuoden päästä aleta kertoa, että D-vitamiinipillereiden popsimisesta seuraa jotain ongelmia. Näinhän kävi, kun karoteenin piti ehkäistä keuhkosyöpää, mutta se lisäsikin sitä. Samoin kolesterolilääkkeet kyllä laskivat kolesterolia, mutta lisäsivät silti todennäköisyyttä kuolla sydänkohtaukseen. Kannattaa mieluummin turvautua kunnon ravintoon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2011 - 22:43

D,vitamiini on tärkeä vitamiini, lapsille ,nuorille ja aikuisille.On tärkeä luuston ja ihon kannalta.Ennen esiintyi lapsilla riisitautia, nykyisin aika harvinainen.Aikuisilla vanhuksilla puutospuutos aiheuttaa luuston pehmenemistä.
Suurin osa D,vitamiinista valmistuu ihossa, auringonultraviolettisäteilyn ansiosta,pitkän talven ansiosta sitä ei juurikaan muodostu.Siksi sen merkitys ravinosta on huomattava.
Syö kalaa 2-3 kertaa viikossa.Lohta, silakkaa,muikkua,sieniä ja munankeltuaista.
En itsekkään aina muista noudattaa100% tuota ohjetta. Minulle eräs ruokaterapeutti sanoi että vaikka jokapäivä kalaa, 1 päivänä lihaa.Sitä voi ostaa pillereinä myös tai pullossa kalaöljynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 06:03

Sitä minun on vaikea tietää kun kalaa syön paljon, ja lisäksi syön Omega 3 ja ja Omega A kapseleita, mutta ennen sanottiin että ei saa D-vitamiinia liikaa syödä kun varastoituu maksaan, ja nytkin varmaan alkaa ihmiset liikaa sitä syömään, minä ajattelin jatkaa samaan malliin kuten ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 07:01

Kuukausi sitten kävin Gran Canaryllä tankkaamassa.
Purnukoita en ole koskaan harrastanut enkä aio niihin sortua.

Ihminen pystyy itsekin tuottamaan D-vitamiinia riittävässä auringonvalossa UVB-säteilyn vaikutuksesta.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/D-vitamiini

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 07:24

Ainoat säännöllisesti menevät lääkkeet ovat minulla Devisol ja Multikalkki. Kohdillaan on ja aurinkoa tankkaan vajaan parin viikon päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 07:45

En minä vitamiineista niin tiedä (kaiketi kohdalaan), mutta housut ostan tangosta D kuten Danakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 08:22

Ostin hiljattain purkin D-vitamiinitabletteja ja niitä olen nyt popsinut yhden päivässä, mutta uusien suositusten mukaan pitänee tuplata annos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 09:42

Uskoisin että on.Vaikka odotin 12 vuotta kohta 13 vuotta sxitten nuorinta lastani siloin kun olin raskaana piti käyttää pikku vauvojen D vitamiini lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 10:17

En ihan varma ole asiasta mutta kalaruokaa 2 kertaa viikossa syömme...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 12:00

Saattaapi olla korjaamisen varaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 12:48

Luultavasti...Syön todella runsaasti kalaa ja hedelmiä ja näiden lisäksi D- vitamiinitabletteja jotenka eiköhän nuo D-vitamiiniarvoni olekohdallaan ole. Uskoisin ainakin niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 15:26

Juuri tänään juoksentelin, huomaat kait juoksentelin D vitamiinin perässä.
Olen pitkään ottanut 40 mikrogrammaa, en ymmärrä niistä ky.stä mitään.
Ja olen kyntenikin saanut niin loistokuntoon, että voi pojat.
Ei ole tekokynsipaikalle asiaa.
Multivitatableteissakin niissä on vain se 10 mikrogr.
Luontaistuoteliikkeessä oli 50 mikrogr, mutta tulee kalliimaksi se kun,
että ostan 20 siä ja syön 2pvässä.
Olen tyytyväinen d vitamiinin suhteen, on kiva kun johonkin voi sanoa olevansa tyytyväinen,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 20:27

Syön viikottain kalaa..luulen että ovat kohdallaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 21:16

D3-vitamiinia 10 mikrog. purkista,omega-kalaöljykapseleita joskus kourallinen,kun unohtuu ottaa niitä ja työpaikalla helpompi syödä kalaa.Muutenkin jos vaihtoehto liha/kala,voittaa kala aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 15:43

Uskoakseni ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.01.2011 - 22:50

Äskettäin kuulin että pääsen siitä nauttimaan ihan luomuna.