mikä talousjärjestelmä on mielestäsi toimivin?

saa perustella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2011 - 15:32

Säännöllisen epäsäännöllinen näyttää olevan monessa paikassa. Ei kokemuksia muista kuin suomessa olevasta ja hyvältähän tuo tuntuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2011 - 15:09

"Länsimainen" on paras, muuthan eivät toimi.
Onneksi ei muita ole tarvinnut edes kokeilla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 15:44

Länsimainen yksistään ei toimi. Ehkä joku sekoitus on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 16:24

Eikö se tuo sisialainen ole Kummisetineen toiminut iät ajat?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 16:56

Entinen pohjoismainen hyvinvointivaltio oli ok. Lieneekö paluuta entiseen? Duunarit ja herrat saivat ansionsa mukaan - kovin suurta juopaa ei kansakunnassa silloin vielä ollut. Niin, ja työttömyysluvutkin olivat tähän verrattuna todella maltilliset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 17:52

Talous menee koko ajan alaspäin, joten mitäs tuota kehumaan saati haukkumaankaan...
Suomi onkyllä Eurojen myötä kallistunut ihan totaalisesti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 18:07

En itsekkään osaa sanoa ,mikä paras että sopisi kaille ihmisille.Suomi on vaan tuttu maa minulle ja täällä pysyn.Vanhassa mallissa työläisillä oli ja saivat , työttömiä erittäin vähän .Töitä eritavalla kun nyt. Kaikenlaista. Markalla sa vielä jotain.Nyt ei tunnu riittävän mikään.Kaikki muuttuu mutta muuttuuko hyväksi. Epäilen.Olen epäilijä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 18:20

Välillä rahapussi kuralla, välillä joku resunen 5 €.n reun pilkottaa , elä siinä tasapainossa sitten.
Tähän olen tottunut ja pärjännyt tähän asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 19:43

Aika ennen Lipposta, joku 70 - 90-luvulla harrastettu talousjärjestelmä (politiikka).
Nyt ollaan menossa yhteiskuntarauhaa tuhoavaan suuntaan.
Diktatuuri olisi paras, jos minä johtaisin sitä ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 21:33

eiköhän meillä jonkinlainen sekatalous takaisi parhaiten yhteiskuntarauhan ja mahdollisuuden kasvuun ja sen hedelmien oikeudenmukaiseen jakoon ....

aiemmissa vastauksissa mainittu "Länsimainen" talousjärjestelmä ei oikeastaan tarkoita yhtään mitään, sillä nk. länsimaissa on käytössä monenmoisia järjestelmiä ....( tarkoitettinkohan vastauksessa tällä kapitalismia ?)

____________

Erilaisia talousjärjestelmiä aakkosjärjestyksessä:

* Anarkismi
* Anarkokommunismi
* Autarkia
* Buddhalainen talous
* Distributismi
* Feodalismi
* Islamilainen talous
* Liberalismi
* Libertarismi
* Kapitalismi
* Komentotalous
* Kommunismi
* Korporatismi
* Markkinatalous
* Osallisuustalous
* Sekatalous
* Sosialismi
* Vihreä talous
* Virtuaalitalous

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 07:31

Jos otettaisiin sekoitus vähän kaikkia...no vois tulla hullun myllyn systeemi. Semmonen likipitäen kapitalismi...mut ei ihan, no en mie tiijjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 09:14

Ei oikein tunnut toimivalta mikään, kun joka paikassa on vain taloudellisia ongelmia.