Onko tietoa:Voiko MASCARPONE-tuorejuustoa tai yleensä tuorejuustoa pakastaa?

Lisätty: 10.01.2011 - 13:49

Kiitos palisanteri,näköjään créme fraiche ei suositella,mutta tuorejuusto luetellaan myöhemmin....joten pistetään mascarpone pakkaseen,jokskuks aikaa

Avainsanat: tuorejuuston pakastus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2011 - 13:41

Valion sivuilta löytyi vastaus, kyllä voi ainakin Valion tuotteita, mm. tuorejuustoakin:
www.valio.fi/portal/page/por...2006154055

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2011 - 17:11

Kysäisin tuossa ex-juustomestarilta ja hän kertoi, että jos halutaan juustoja pakastaa, niin tuorejuustot ovat niitä aionoita, joissa ei koostumus muutu kovin paljoa. Homejuustoja ei voi pakastaa lainkaan. Pakastetut kovat juustot menettävät rakenteensa ja murenevat leikattaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 17:54

www.valio.fi/portal/page/por...2006154055

tässä tietoa kysymykseesi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 18:17

Miksi tuorejuustot kaupoissa ei ole pakasteessa.Jos voi.Kylmäkaapit ja altaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 09:16

Tuorejuustoja voi pakastaa, mutta ne kannattaa sitten sulattaa hitaasti jääkaapissa, ettei tule vetistä juustoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 09:40

Mascarpone ei ole Valion tuote.... jos on ehdottoman pakko pakastaa, voihan sitä kokeilla, tietää sitetn seuraavan kerran. Jos tuorejuustot olisivat pakastetuotteita, ne olisivat myös kauppojen pakastealtaisssa. Joku on myös joskus kysynyt (ei ehkä täällä) voiko matioa pakastaa enkä ymmärrä ensinkään miksi pitäisi, sillä maitoa on aina saatavilla.
Creme fraiche ei ole myöskään juusto, hyvä keksintö jos joku niin olettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 20:59

Kyllä voi turejuustoa pakastaa....ihan juustoraastetta pidän aina pakastimessa..sitä on helppo ottaa,kun aika usein kumminkin käyttää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.01.2011 - 19:17

Tuossa hieman muutakin juustotietoutta:
www.keittotaito.com/perustie...tosta.html

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 14:01

Olen pakastanut tuorejuustoa ja käyttänyt piirakoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 18:10

Voi pakastaa, ainakin minä olen pakastanut.