Kyöpeli?

Yökyöpelin me kaikki melko varmasti tiedämme, mutta entäs sitten sanan toinen puolisko. Mitä se tarkoittaa?

Lisätty: 16.01.2011 - 23:05

Kiitos kaikille vastanneille, Palisanterilta kuitenkin tuli se oikea vastaus mikä on kyöpeli.

Avainsanat: kyöpeli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2011 - 07:12

kyöpeli - > (vanhentunut) aave, haamu, henkiolento

Lähteet:
suomisanakirja

Kysyjän kommentti

Kiitos, näitähän tuon kyöpelin sanotaan olevan. Meillä oli eilin illalla monta nurkissa. Hirvittävä meteli, mutta se osoittautuikin sitten loppujen lopuksi kovaa vauhtia kiristyväksi pakkaseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2011 - 23:01

jos kyöpeli on kummitus , aave tai haamu .... niin oiskos sit yöpuuhakas , yötouhukas yöihminen ...yönvalvoja ja kas se... olenkin kohta minä , jos en pian lähde tästä unimasaa treffaa .. jotta hyviä unosia itse kullekkin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 23:25

Nyt taidan minäkin olla yö kyöpeli.Tavalliseti uinun omassa petissä jo.Onhan ihminen kummitus ,keskellä yötä hiippaillee siellä täällä.vanhentunut harmaa aave,haamu.Availee henkiolentona jääkaapin ovea. Onko jotain syötävää.Huuu huhuuu.Hyvää yötä kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 03:43

Jonkinlainen yökyöpeli on pitänyt tässä olla ja vielä muutama tunti lisää, aamupalan tekoon ja sitten pääsen kotiin nukkumaan. Kummituksia ei ole näkynyt, tänä yönä. Joskus joku jo taivaaseen mennyt mummukka käy moikkaamassa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 12:25

Jaetaan sana k yö peli. Mitähän se k yöllä pelailee. Ei ainakaan kyykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 13:44

kyöpeli.....kyöpelinvuori. eikös siellä noidat ja trullit ilottele yöaikaan?
ehkäpä tuo yökyöpeli on siitä että on mukamas jotaan nii tärkeetä ettei osaa nukkua - ihan ku olis trullien hipinää kintuissa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 16:41

Eräskin henkilö kertoi että pelasitte yhteen. Täytyi vastatata; "Joskus jopa puoli kahteen"!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 17:19

Kyöpelin vuori, tuo noitien ja vanhojen piikojen kohtauspaikka minulle tuli ensimmäisenä mieleen. Pääsiäisen aikaan näitä lapsuudessa kerrottiin; jäi sellainen mielikuva, että kyöpeli on taikavuori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 17:49

Yökyöpeli kyllä olen mutta silloin kyllä tv:n orjana... netti jo nukkumassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 18:47

Silloin kun olen yökyöpeli olen illanvirkku..ja napsussa huuhailen,että onko täällä ketään muuta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 19:49

ennen laulettiin "Raatikkoon, raatikoon vanhat piiat viiään, tuonne tuonne kyöpelivuoren taa, ettei niitä,
ettei niitä vanhat poijat saa". Joten en jäänyt vanhaksi piiaksi, joten en tiedä mitä siellä kyöpelivuoren takana on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 09:18

Tiedän vain Kyöpelivuoren, siellä asuvat noidat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 16:36

Eihän tästä puutu sitten enää muuta kuin varsiluuta.