Tuleeko teille toisten postia koskaan?

Meille on tullut aika usein nykyään..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2011 - 21:16

Kyllä meille joskus tulee pojan perheen postia ja heille tulee meidän postia, talomme on samalla kadulla ja sama sukunimi on meillä.Erehdyksen ymmärtää kyllä hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2011 - 20:57

Postilaatikkoon kyllä,kerran oli luottokunnan kuori ja revin sen normaaliin tapaani auki ja ekana katsoin summaa;oli kohtalaisen suuri(tonnitolkulla €ja) ja sitten nimeä,oli naapurini lasku ja kuori pistetty mun lootaan!?Pakko oli teipata ja kirjoittaa tunnustus ynnä anteeksipyyntö,kun tehtyä ei saanut tekemättömäksi.Hän ei kantanut kaunaa ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 21:18

Olen kanssa joskus kauan sitten avannut toisen postin. Oli laatikosamme ja toin kotiin, aukaisin.Toinen asui 5-10km meiltä.Ihmettelin sitä ja luin nimen. Apuva olen rikollinen tuli mieleen. Soitin ja selvitin tilanteen pyysin anteeksi ja kysyin haastaako hän minut nyt käräjille.Ei kuulemma. Olin helpottunut tilanteesta. Kyllä silloin tällöin tulee joitain kirjeitä.Olen oppinut lukemaan kenelle se on tarkoitettu.Vaikka onkin meidän lootassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 21:20

Itella on petrannut palvelujaan niin että meille tulee harvase päivä jonku muun postia (ja melkein mihin vuorokauden aikaan tahansa)

valitukset eivät ole tehonneet, selitykset sensijaan muuttuvat kerta kerralta ihmeellisemmiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 23:28

No kyllä ei nyt Keuruulla ollessa ole sitä vahinkoa tapahtunut,mutta Helsingissä useimmiten.
Vein ne aina postilaatikkoon ja kirjoitin , että ei asu tässä talosaa. <huomasin onneksi, että en mennyt avamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 07:46

Eipä ole tullut. Kaupungissa asuessa postinjakaja pudotti laatikkooni useinkin ja minä kiikutin oikeisiin lokeroihin...täällä maalla postiljoonit tuntevat kaikki joten sellaista ei satu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 10:14

Naapuriin tarkoitettu voudin perintäkirja ja yhteydenpyyntölomake oli tiputettu meidän luukkuun.Avoimet kirjelappuset, joissa näkyi kaikki syyt ja seuraukset. Varmaankin voudin juoksupoika oli asialla, koska nipussa oli kolmelle eri vastaanottajalle tyrkoitettuja voudin lappusia. Muut kaksi oli tarkoitettu naapuritaloihin. Eilen tuli postimyyntiliikkeestä kirjautumisvahvistus ja tilausvahvistus sähköpostiini. Saman nimisen henkilön tytär oli kirjautunut ja tilannut äitinsä nimellä, mutta oli laittanut väärän sähköpostiosoitteen loppuosan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 10:56

Joskus on tullut, harvoin kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 11:39

Eipä tule sillä täällä meilläpäin itella (tai oikeammin sen täkäläiset työntekijät, joille suurkiitos tästä) on senverran osaava että postit menee harvoja poikkeuksia lukuunottamatta oikeisiin osoitteisiin. Vaikken näin aikuisena ole joutunukaant palauttelemaan vääriä posteja itellalle niin kokemusta siitäkin on kuitenkin kertynyt elämän varrella ihan riitävästi. Asuessani vielä äitini ja isäni helmoissa jouduimme varsin usein joko kuljettamaan postia erääseen samalla kylällä olevaan taloo,.tai hakemaan heiltä meille kuuluvia kirjeitä jne. Se ,että perheidemme isillä sattui olemaan samat suku- ja etunimet aiheutti näitä postisekaannuksia etenkin silloin kun ositetiedoista puuttui kadunnimet numeroineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 12:38

Tulee, todella usein! Se pistää vähän ketuttamaankin, kun aina saa olla palauttelemassa niitä postiin! Välillä monta kertaa kuukaudessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 19:13

Erittäin harvoin käy niin. Poikkeuksellista, että viime viikolla oli samana päivänä peräti kaksi seinänaapurin kirjettä tullut meidän laatikkoomme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.01.2011 - 19:28

Tulee, mutta se ei haittaa. Jos on samasta kadusta kyse, kiikukan laatikkoon, muussa tapauksessa palautan postiin.
Eniten haittaa se kun meidän postia menee muualle eikä niitä toimiteta uudelleen kannettavaksi tai tuoda laatikkoon. Moni tärkeä kirje on jäänyt tulematta. Nyt olenkin alkanut pitää postipäiväkirjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 05:36

vielä viime kesänä tuli edesmenneen talon omistajan postia - pankista haloooo.
eli tiedusteltuani asiaa - heillä ei automaattisesti päivity tiedot, vaikka edesmennyt oli heidän asiakas, hänen tyttärensä hoiti heidän kauttaan perunkirjoituksen ja talon myynnin.
ufoa - no, se asia on korjattu 1,5v postin edelleen lähetyksen jälkeen ja nyt ei ole näkynyt enään toisten posteja.
muuten vieressä on vain kesäpaikkalaisen postiloota, sinne ei juuri mitään tipu näin talviaikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 11:04

Kyllä sitä ajoittain tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 11:06

Tuleehan niitä silloin tällöin. Postinjakajakin on erehtyväinen ihminen. Suotakoon se heille ja avustellaan, jos näin tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 01:59

Joskus tulee, mutta laitan naapurin laatikkoon.