Muistatko kaikki tunnusluvut ja salasanasi ulkoa??mitä on käytössäsi..

Avainsanat: tunnusluku ja salasana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2011 - 21:19

Mulla on niin vähän että muistan.Mutta puhelinnumeroani en .

Lisätty: 08.01.2011 - 21:21

Olen ollut muisti testissä enkä siellä osanut mitään. Sanoivat on ikämuisti. Ei hätää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 08.01.2011 - 20:47

Vähän niinkuin pakko - ei aina voi etsiä lipuilta ja lapuilta kun niitä tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 20:58

Pakkohan numerot on päähän tallentaa,salasanat saman suuntaisia kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 21:13

Kyllä minä ne kaikki muistan, ainakin vielä, voi muutaman vuoden päästä kyllä muisti alkaa pätkiä, miten mahtaa minulle sitten käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 21:34

Kyllä nuo luvut ja tarpeelliset numerot ovat vielä muistissa säilyneet. Kerran tosin unohdin koodin millä saan puhelimeni auki...meinasi tulla hiki pintaan. Yhden kerran töissä unohdin ovilukon koodin, kun meillä on kolme hoivakotia joissa käytetään ovikoodia etteivät dementikot karkaa...ja kaikissa niissä on eri koodit tietenkin. Eli siis pikku, pikku unohduksia..silloin...tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 22:29

ne säänöllisesti käytössä olevat .. kyllä
joskus silloin tällöin tarvittavat ... harvemmin, pitää luntata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 23:33

Kyllä ihmeeelistä kyllä vakka olen jo näin vanhankaaren puolella, muista korttien salasanat, puhelinnroni ja jopa yhden pankin asiakastunnuns nroni. en kyllä kaikkia salasanoja, kun alussa olin niin typerä, että laitoin netissäkinaivan joutaviin hommiin eri salasanoja, joita olen vaihdellut eri menestyksillä.
Samoin muista lasteni, siskoni. veljeni syntymä-, ja nimipäiväajat. Joten ei se dementie ole vielä ihan ohi pyyhkäissyt.
Mutta se ei ole naurun asia, ne ovat muistisairauksia, siinä kuin muutin taudit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 09:21

joskus joutuu kysymään sivuston pitäjältä.
mutta pääasiallisesti kyllä muistan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 10:22

Pankkikortin tunnusluvun kyllä. Monet tunnukset sekä kotona että töissä tulee automaattisesti kun alkaa näppäillä, mutta jos joku kysyy niitä, niin ei tule mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 10:38

Kyllä tulee muistettua ja pyrin pitämään monessa samaa salasanaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 11:54

en kyllä muista ... jot tallennettuna koneelle ovat ... mul tää nuoruusiän klementtia vai mikä se ol ... jot kyl nyt jotenkin päärjään , kun sentään pankki , s.posti , napsun ,fb ja syntymä ajan , kotiosoitteen ja postinumeron sekä kännyn muistan ja nimeni tietty ...jot ei kai sit niin paha dementtia vielä ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 14:24

Muistan kaikki ne, joihin on itse saanut valita käyttäjätunnuksen ja salasanan.
Kannattaa miettiä itselle semmoinen sääntö, jonka mukaan kaikki salasanat muodostetaan,
esim. kohteen joka toinen kirjain ja sitten joku vaikeasti arvattava loppuosa, joka on joka paikassa sama, esim. Napsulle "npu8xT€" ja Elisalle "eia8xT€". Kannattaa kuitenkin valita vähän pitempi ja tietysti salasanalle ja käyttäjätunnukselle eri säännöt.
Hankalimpia on ne paikat, joihin ei itse saa valita salasanaa eikä käyttäjätunnusta. Niihinkin voi kuitenkin koittaa keksiä jonkun muistisäännön. Itse muistan numeroista muodostuvat tunnukset helpoimmin sen mukaan, mimmoisen kuvion ne muodostavat numeronäppäimistöstä näppäiltynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 19:23

Kyllä muistan ja ovat ne toki minulla paperillakin ylhäällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 05:39

osan muistaa ulkoa, mutta työkoneellekin on kk välein se vaihdettava. mutta mulla on systeemi.... :)
ei unohdu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 10:52

Periaatteessa kyllä mutta joitain joutuu kyllä tarkistelemaan, niitä joita tarvitsee harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 11:03

Pääsääntöisesti muistan kaikki. Harvemmin käytettyä joudun sivustojen ylläpitäjältä joskus kyselemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 19:38

Kahden aktiivissa käytössä olevan PK/MC kortin tunnusluvut muistan, joskus on tuottanut tuskaa muistaa salasana, niitä tarvitaan niin moneen paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 16:38

Muistan kyllä kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 01:58

Pyrin muistamaan kaikki, mutta täytyy tunnustaa että hetken saa joskus miettiä. Veikkauksen tunnukset unohdin yhden kerran, mutta asia kuittaantui puhelinsoitolla.