Pitäisikö aselakia tiukentaa, vaikka sisäministeri vastustaa?

Holmlund

Avainsanat: kataisen luotettu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.09.2008 - 14:33

Aselakia pitäisi tiukentaa, etenkin uusien lupien myöntämisessä pitäisi olla nykyistä tarkempi kontrolli. Liika kontrolli on tietysti liikaa, pitäähän ammuntaa voida edelleen harrastaa, metsästystäkän unohtamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.09.2008 - 12:26

Kyllä se on aika tiukka jo nyt.Yksittäiset tapaukset eivät saisi haitata asiallisten ihmensten aselupaan tai sen käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2008 - 18:10

Ehdottomasti pitäisi tiukentaa, pienempiinkin asioihin/tarkotuksiin tehään kaiken maailman psykologiset testit, niin miksei sitten sille, kuka asetta aikoo ostaa, jne. Yksiselitteisesti tätä mieltä täällä mie..

Lisätty: 25.09.2008 - 19:15

hmmm, tämähän ei ollut yksittäinen tapaus, ja tulee vielä toistumaankin......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2008 - 18:48

ei pitäisi tiukentaa vaikka en omista yhtään asetta enkä aio ostaa vieläkään jos joka yksittäinen tapaus vaikutta lain muuttamiaeen olemme väärillä jäljillä täällä yhteikunnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2008 - 09:29

En ollenkaan ymmärrä miksi jauhetaan aselaista aivan niin kuin sen tiukentaminen estäisi yhtään mitään. Jos joku haluaa vahinkoa aiheuttaa, niin eiköhän se siihen keinot keksi. Ihmisiä kun saa hengiltä muillakin tavoin kuin aseilla.. senhän todisti jo esimerkiksi se Myyrmannin tapaus!