Minkälainen kuva sinulla on 'lumeen hukkuneesta' kaupungista?

näistä Hesan lumiongelmista on uutisoitu niin ahkerasti että se toinen puoli on unohtunut ihan kokonaan ....

rajavartija.blogspot.com/201...leksi.html

Lisätty: 08.01.2011 - 12:46

ps. google oli tehnyt vähän muutoksia ja jotkut asetukset olivat heittäneet häränpyllyä, nyt se blogikuvien kommentointikin pitäisi taas onnistua (kommenttien julkituloon menee vähän aikaa koska systeemi kysyy minulta ensin lupaa saakon sen julkaista)

Lisätty: 09.01.2011 - 21:35

omakaupunki.hs.fi/paakaupunk...misodasta/

Avainsanat: helsingin lumet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2011 - 11:48

Tämä toinen puoli on turvallinen jalankulkijoiden kulkea, mutta kaipaan sitä vanhaa lumista Aleksia. Joulutunnelmaa ei tuossa "mustassa" katukuvassa pääse syntymään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2011 - 12:01

No jos ajattelen kysymääsi. Olen varmana kokenut lumeenhukkumisen maaseudulla. Se oli jossan 70 luvulla.Täällä satanut lumi on siinä paikassa mihin leijuu. Ei niitä pois viedä. Silloin viimeiset lumet suli yleensä juhannus aattona.Vesiputket aukesi sopivatsi pääsi juhannus saunaan ei lumesta tarvinnut vettä tehdä.Minusta tuo kuva ei kaunis talvikuvaksi. Talvinen maisema pitää olla valkoinen, sinisen hämyinen.
Mutta ihmisiä paljon, kaupunkilaiset tykkää tuollaisesta.Inhoaa talvisia esteitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 12:20

Lunta tai ei, talvi kuitenkin. Täällä maalla voi vain unelmoida lämmitetyistä kinttupoluista...ois se kiva kulkee pitäjän perukalla sulaa tietä pitkin...rapa vaan roiskuis. Voi teitä onnellisia siellä stadissa. Jossain vaiheessa yritin kommentoida blogi-kuviasi, mut´ei näköjään onnistu enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 13:24

Täytyy sanoa että kyllä tuota lunta on tullut...
Lumeen hautautunut kaupunki, on mielessäni nuo Sislian Etnan laavan alle jääneet talot josta näkyy vain katot...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 18:51

JOo kyllä Valperi löydät aina positiivisen puolen asioista, miten hyvä kuva ja rauhoittaja.
ei yhtään lumilapiota, eikä jääpuikkoja.
Täytyy katsoa asiaa aina kahdelta puolelta.
Sinä osaat tuottaa iloa pimeään talvi-iltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.01.2011 - 20:35

Ei minkäänlainen, sillä jos se on lumeen hukkunut, niin eihän sitä edes näe. =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 21:13

Ups,enpä ole ydinkeskustassa käynyt eli en ole nähnyt loskaista Aleksia,Senaatintorilla oli täystalvi viimeksi.Katselin just meidän kulmien kadun varsia,siinä kun kalusto alkaa lunta kokoamaan,pelti rytisee,sillä pitkä rivi autoja täysin lumen peitossa kuin suuria lumikasoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 21:20

Eipä ole lämmitetyillä katuosuuksilla lumesta ja liukkaudesta tietoakaan. Vaan kun vähän sivummalle poikkeaa, niin jos nyt ei ihan sentään talot ole lumeen jo hukkuneet, niin muutama auto ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 21:59

Hauska talvinen linkki..kun lunta ei näkynyt ollenkaan..kaunis valaistus oli kadulla..