Poltellaanko teillä kynttilöitä vielä loppiaisen jälkeenkin vaiko joko joutavat kynttilänjalat vintille?

Minä olen intohimoinen kynttilöiden polttelija lähes ympäri vuoden ja vain jouluiset kynttilänjalat laitoin jo säilöön.

Avainsanat: kynttilöiden polttaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2011 - 08:09

Totta kai kynttilät palavat syksystä kevääseen :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2011 - 19:03

Poltan kynttilöitä talvis aikaan, melkein joka päivä. Kesällä pidän taukoa. Muuten tuikut palavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 19:05

En nykyään paljon enää kynttilöitä tai tuikkuja polttele, on minulla astma ja nuo kisutytöt on liian uteliaita ja pelkään että minulla on viiksettömiä kisuja jos en vieressä sitä kynttilää vahdi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 19:41

Meillä kynttilöiden polttaminen alkaa syyspimeiden saavuttua ja loppuu vasta valoisana aikana. Kynttilät tuovat ihanan tunnelman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 20:32

No eipä tule liiemmin poltettua, en ole pohjimmiltaan kynttilä ihminen, vaikka kaikesta kauniista ja
hempeästä pidänkin. Saatan kyllä polttaa niitä joulun jälkeen molemmistakin päistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.01.2011 - 20:38

Nuukana polttelen vielä pitkin kevättä, ei se aiemmin mainitsemani kunnan tarjoama katuvalo ihan joka paikkaan valaise. Pimeimpiä nurkkia pitää itse kirkastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 21:02

Meillä poltetaan kyndejä 365/ 7/24

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 21:32

Kyllä kynttilä kauniina hehkuu ulkona ja sisällä niin kauan, kun suinkin on pimeää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 21:56

Meillä poltetaan alkusyksystä loppukevääseen saakka!

Meillä kun on sähkölämmitys, niin kynttilöillä saadaan huusholliin lämpöä! Tälleen talvisin meidän koti on täynnä tuikkuja ja kynttilöitä! Rakastan myös niiden tuomaa tunnelmaa <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 22:20

Ainoat jalat meillä ovat kävelyä varten. Tuikut palavat välillä niihin tarkoitetuissa teleneissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2011 - 08:17

Tuikut ja lyhdyt palavat niin kauan, kun ulkona on selvästi kevät ja kesäisin joskus tunnelman luojana vaikkapa mökillä saunoessa. Elikä olen kynttiläihminen läpi vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2011 - 09:46

Ympäri vuoden kynttilöitä poltellaan, ei siis vain joulun aikaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2011 - 11:56

kyllä niitä poltellaan niin kauan ku pimeetä riittää. kuistilla muuta valoa olekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2011 - 20:28

Heti syksystä alan polttamaan kynttilöitä..antavat ihanaa valoa syksyn pimeyteen..Kyllä tulee koko talvi poltettua ulkona ja sisällä..Ulkona 15 kappaletta jäälyhtyjä..aika homma vaan,kun jatkuvasti on lunta tullut..mutta sinnikkäästi niissäkin on palanut kynttilät..välillä sormet ihan jäässä,kun käyn ne sytyttämässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 16:31

Syssyllä pimeentullen tulee meilläkin tuikkualuset jemmasta esille. Noin lokakuun lopusta helmikuun loppuun. Eli kyndet ja tuikut on aikana jolloin pimeä tulloo aikaisin ja aikaan jolloin illat taasen valostuvat. =)

Lähteet:
Rattoisampaa kynttilöiden ja tuikkujn valossa.