Oletko koskaan "uittanut" kännykkääsi? Miten kävi?

Tuli vaan mieleen, kun tuttavani oli vain osittain kastellut kalliin kosketusnäyttöpuhelimensa, niin eikös mennyt koko laite toimintakyvyttömäksi. Oma, jo muutamaia vuosia vanha puhelimeni sukelsi kerran ihan upoksiin vessan lavuaariin eikä pienen kuivattelun jälkeen ollut moksiskaan kylvetyksestä.

Avainsanat: puhelin kylpyyn

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.01.2011 - 20:29

Olen kyllä pessyt Nokialaisen 60 asteinen vesi 1000 kierros linkous, pesuaineet ja huuhteluaneet myös.
Irrotin kuoret, akun ja näppäimistön ja kuivattelin kirjahyllyn päällä 2 päivää. Kokosin ja soitin tyttärelle,
joka kehui, että minulla on tavallista kirkkampi ääni.
Puhelin ei ollut moksiskaan kesti vuosia. Eli hyvä homma puhdistaa puhelin. suosittelen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2011 - 19:03

Kyllä minä olen 1 kännykän uittanut meressä, sanoi sopimuksen irti minun kanssani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 19:05

Minä en ole, mutta tässä taloudessa on eräs joka pesi lattioita, ja tipautti huolimattomuuttaan taskusta kännyn pesuveteen. Entinen oli kuivatuksen jälkeenkin, ei tullut peliä. Harmitti häntä vähän, kun puhelin ei ollut edes vanhakaan. Lopetti kyllä lattian pesunkin sikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 19:16

En itse ole kännykkääni huonosti hoidellut...

Mutta pojalleni kävi näin, huusi vaimoaan vessaan katsomaan kun heidän 3 vuotiaansa (silloin pari vuotta sitten) vessaa oikein wc - harjalla jynssää..
Siinä oikein kuvaakin otettiin ja kehuttiin...
Kunnes vaimo kurkkasi pyttyyn niin poikani kännykkähän siinä oli pesun kohteena...

No puhelin oli entinen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 20:28

Minä valopääpä otin ja kirjopesin kännykkäni! Tiedä sitten ottiko luuriparka nokkiinsa siitä vaiko vasta linkouksesta, mutta sen koommin ei sillä puhelimella soiteltu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.01.2011 - 20:35

Jätin sen kerran nauttimaan lämpimästä kesäsateesta koko yöksi. Ottihan tuo ja suuttui tietenkin. En kuitenkaan raaskinut sitä pois heittää vaan unohdin sen laatikon takanurkkaan. Meni varmasti vuosi kun se osui silmiini. Piruuttani pistin kortin ja kokeilin. Anna PIN-koodi!
Jeps, mutta ei tuo oikein hyvin kuitenkaan sen jälkeen toiminut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 21:42

En usko,että oikein tykkää hyvää vesipesusta.Kerran näin videon iPhonesta,joka uima-altaassa lillimisen jälkeen toimas .Omalleni en halua tehdä tätä tieteellistä koetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 21:58

Uskomatonta, mutta en ole :) Yllätyin itsekin kun aloin miettimään asiaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 22:02

Viime vuonna olen pari puhelinta uittanut meressä, nyt yritän olla varovaisempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 22:15

Uitettu on. Akku pois välittömästi (tärkein juttu) ja hiustenkuivaajalla alkukuivatus. Sitten muutama päivä akuttomana, niin eiköhän se siitä tokene. Ellei onnistu niin mitään ei ole tehtävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2011 - 00:28

no pari puhelinta huilailee edelleen jossain Suomenlahden pohjassa jäljiltäni, ei edes Ahti ole saanut niillä mihinkään soiteltua

joku vuosi sitten tiputin yhden Nokialaisen Kaupunginteatterin vessanpöntöön, sekin otti nokkiinsa ja sanoi yhteistyösopimuksen irti

nuo kaltoinkohdellut olivat työnanatajan maksamia, nyt omastani pidän paljon parempaa huolta ... ainakin toistaiseksi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2011 - 08:22

Kymmenisen vuotta sitten kerran tipahti vessanpönttöön, kuivattelin sen hyvin ja sen jälkeen toimi, kuin unelma pitkän aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2011 - 11:57

viikon vanha työpuhelin pääse uimaan. salamannopeesti nostin ja kuivasin - se oli silti kaput.
onnex meni vahinkona eikä tarvinnu korvata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2011 - 19:54

En ole onnistunut uittamaan kännykkää..ainakaan vielä toistaiseksi..
Pitää varmaan koputtaa maalaamatonta puuta,kun en ole uittanut..voihan käydä,että joku päivä uitan..