Missäs sinä hiippailet iltaisin ?

Itselläni on viime päivät (illat) menneet keskustaa kierrellessä, Hesassa nimittäin on teemana "Valon vuosi" ja siihen liittyen monenmoista katseltavaa ....

valperi.blogspot.com/2011/01...naika.html

_

Avainsanat: valon vuosi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.01.2011 - 12:12

voi et oispa tuolla meitin tiellä edes jotain tuikkuja , mut nuukana en ole niitä vedellyt , kun matkaakin ois isolle tielle liki kolmekilsaa , jossa jo ois katuvalot ... vaikka luulen , et en uskailtais siltikään hiipailla tuolla pikkutiellä ... siellä on aina kaiken laissii mörköi pelottavii varjoi ja kaiken laista pelättävää hui, huuii... tai ainakin oma mielikuvitus niit aiheuttaa ... jot hiipailen iltasella tämän talon ylä ja alakerassa ....visuste sisäpuolel :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2011 - 12:17

Arvasin jotenkin, että Valperi hiippailee valoja etsien...lienetkö ollut torilla uudenvuoden aattona? Kauniita valoesityksiä. Vähän vaihtelua talveen. Itse en hiippaile, kun on iltaisin niin pimeää, että eipä kotipihaa pidemmälle uskalla lähteä. Maalla on mukavaa, mutta pimeää iltaisin...Onnelan valoja vain katselen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 13:03

hiippailen Fiina-koiran kanssa tuossa valaistulla kävelytiellä tai viereisessä valaistussa puistossa.
mutta kieltämättä stadin valaistus on komeampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 13:10

Minä hiippailen iltaisin jääkaapin ja sänkyni väliä, en kylläkään hiippailisi jos sen jääkaapin toisi sänkyni viereen, ja pimessä mieluummin täällä hiippailen niiden nakkieni ja suklaakeksieni kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 14:15

Ilmeisesti on tullut hiippailua samoja jälkiä kuin arvoisa Valperi.
Eilen koko pesueen voimalla kävimme ihastelemassa Valonvuoden esitystä Helsingin Senaatintorilla. Koko perhe piti paljon esityksestä, mitä nyt vähän tuumailtiin että musiikki olisi voinut olla vähemmän junnaavaa, kun koko tori oli saatu käyttöön ja soimaan.
Ristin valaisu oli oikein tunnelmallista katsottavaa. Valtavan virkistäviä ja yhteisöllistä tälläiset tapahtumat. Muut kohteet pitää käydä katsomassa ennen 9.1. jolloin esitykset loppuvat.

Innoituksen tälle retkelle saimme siitä, kun olimme joulukuun alussa katsomassa Lyonin valofestivaaleja. siellä esityskohteita oli kolmisenkymmentä ja väkeä liikkeellä kuin konsanaan taiteíden yössä. Mm. Soanen rannat oli valaistu kauttaaltaan leidvaloilla. Nosturi nosti pyöreän jättikankaan ilmoihin, johon sitten heijastettiin kuun ja maapallon kuvat. Kujilla myytiin vin chaudia, kuumaa viiniä, joka oli maustettu sitruksilla (3 e muki) ja lämpiä herkullisia taskuvoileipiä myös muutaman euronhintaan. Kaikki kynnelle kykenevät olivat mukana - palelemassa - varmaan vain kourallisella vastaan tulijoista oli hattu päässä ja kunnon talvikamppeet, vaikka lämpömittari laskipakkaslukemiin tuulen työntäessä märkää lunta kauluksiin ja muualle paljaalle iholle. Muutamin paikon sisäpihoilla tungosta oli niin paljon että tuli mieleen lähteä pois, mutta minnekkään ei päässyt - onneksi ei mitään paniikkia syntynyt. Taitavat olla palo- ja turvallisuusmääräykset eri luokka ja liikutus kuin kotikonnuilla. Mutta suosittelen myös tätä vuotuista tapahtumaa.

Kuvia Fetes de Lumier:
www.google.fi/images?hl=fi&a...CDkQsAQwAg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 14:54

Hiipailen varsin useina iltoina työtehtävieni viitoittamilla reiteillä, mutta silloin kun olen vapaalla käyskentelen tuon tuostakin lumisilla metsäpoluilla ja nautin siellä eteeni tulevasta hiljaisuudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 15:43

En hiippaile talvi-iltoina missään. Valojutut ovat varmaan ainutkertaisia katsella.
Kyllähän sitä nuorempana tuli Helsinkiä kierrettyä " Sörkan vennulta" aina "Kaljupäisten kiitoradalle".
Niistäkin sai sopivasti joskus jonkun välähdyksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 16:28

Minä hiippailen ihan kotikulmilla tavallisten katuvalojen loisteessa. Omalla kotikadulla on uudet ledvalot jotka eivät mielestäni ole ollenkaan tarpeeksi tehokkaat katuvaloiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 16:52

Kiitos taas kertaallee kauniista kuvista tuolta valperin näkökulmasta. Mahtaisitko jostain löytää vastaavia tuon Katto Kassisen näkökulmasta.
Toivossa on hyvä elää. Uhkasivat ytehdä tänne Turkuunkin jonkinlaisia valolla tehtyjä taideteoksia. Pahaa vaan pelkään, että saattavat romahtaa jo ennen valojen sytyttämistä. Josko niistä sitten vielä kuviakin saisi otettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 18:15

Nyt nuo valot loistaakin kaupungissa kauniisti kun tuota lunta joka paikassa.Olipa kaunista katsottavaa, kiitos siitä. Aina nautii ,vielä toistaiseksi.
Minä se pimeessä lampulla ja tuikuilla kuljen metsän-pellon-suon-reunoissa .Missä lintujen ruokintapaikat ovat.Tänään suksilla sinisessä hämyssä ja kerkisin ennen kaamosta ja pimeää kotiin.Ei ihanampaa ilmaa voi olla hiipailla ,siellä ,täällä .Kaikki erottuu edukseen valkoista lunta vasten.Hyvä hengitellä, puhdasta, raikasta ilmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 19:13

En kyllä iltaisin liiku kuin Kupittaanpuistossa koirani kanssa, joten hiipailut on multa jääneet pois...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 19:15

Hienoja kuvia! Minä hiippailen lähinnä täällä neljän seinän sisällä illat, päivisin olen enemmän liikkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.01.2011 - 20:24

Kaunista on ja kallista. Minä täällä maaseudun hämärässä hiippailen, nuukana ihmisenä en polta omia valoja ulkona, vaan nautin kunnan tarjoamasta katuvalon loisteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 20:40

Hiippailen iltaisin ja myös päivisin Valperin ottamissa maisemissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2011 - 20:37

Kiitos Valperille,että laittoi meille ihailtavaa valoista..
Itse olen laiska iltaisin minnekkään lähtemään..Ihailen omalla pihalla iltaisin,kun sytytän jäälyhtyihin kynttilät..