Voikohan kilpirauhas lääkityksen lopettaminen...aiheuttaa väsymystä?

Olen syönyt 1½ vuotta..mutta nyt lääkärin määräyksestä lopetin vuoden-vaihteessa..Iski voimaton ja väsynyt olo ja pukkaa kuumia aaltoja..
10.1 on kyllä tarkkailukokeet...että missä arvot ovat..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.01.2011 - 11:08

Jos lääkärisi on määrännyt sinut lopettamaan kilpirauhaslääkityksesi niin tietenkin se pitää silloin lopettaa, muussa tapauksessa ei koskaan! Se että lääkärisi on lopettanut lääkityksesi kertoo vain siitä, että kilpirauhashormoonin toininta on normalisoitunut ainakin toistaiseksi eikä hänestä ole ollut tarpeellista jatkaa lääkehoitoa ennen uusintakokeiden tulosten saamista. Mitään lääkettähän ei pidä syödä turhaan, varmuuden vuoksi. Varaudu kuitenkin siihen, että kontrollikokeiden jälkeen voit joutua aloittamaan kilpirauhaslääkkeen käytön uudelleen. Sitäkään et kuitenkaan et saa tehdä yksin, oma-aloitteisesti, ilman lääkärin lupaa, vaikka tulokset kertoisivat maallikollekkin lääkityksen olevan tarpeen ja lääkeitä olisi katkoksesta huolimatta jäljellä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2011 - 12:11

ne joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta, tarvitsevat lääkityksen lopunelämäänsä. muutenhan ne oireet palaa takaisin, väsymys, lihominen, uneliaisuus, aineenvaihdunnan hitaus ja on toistaitoinen olo.
näin on ne ystävät kertoneet joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta.

oliko siitä lääkityksestä jotain haittaa? sehän pitäisi timmata kohdalleen se annos.
mutta kylläpä kai lääkärit tietävät mitä tekevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 18:29

Voimaton ja väsynyt olo ei ole mitenkään normaalia. Hikiaalot tiedän varsin hyvin kun kärsin niistä .Lääkkeitä en voi syödä.Parempi niin.Minulla ei kilpirauhasissa vikaa. Hormooneista johtuvaa alas ajoa.
Kyllä kannattaa sinun pitää yhteys lääkäriin ja puhua vaivoistasi lääkärille jos et millään tule toimeen näitten vaivojen kanssa.
Niissäkin voi olla vieroitusoireita. Mutta jos kilpirauhasissa on vika.Miksi lääkkeet pois.Yleensä tulee tilalle toinen.
Tarkkaile huolella itseäsi äläkä epäröi mennä tapaamaan lääkäriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 18:46

Uskon että liittyy, kysyppäs lääkäriltäsi uudestaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.01.2011 - 20:22

Et kertonut kumpaan - liika- vai vajaatoimintaan - niitä söit. Mutta jos lääkäri on sen todennut ettet enää niitä tarvitse, niin hyvä vain. Mutta syytä olisi mainita noista esiintulleista oireista lääkärille.