Pitääs minunkin kysästä jotakin,mistä hankin n.4m verkkokaapelia,helpoin puoti?

Lisätty: 06.01.2011 - 12:11

Hyvä valperi,verkkokauppa.com onkin hyvä puoti ja tuttu.Mulla olisis langaton/WLAN-modeemi yms.nyt toimii verkkokaapelilla,mutta haluaisin sijoittaa sitä toisin,nyt toimaa verkkokaapelilla...en tiedä,tarvitsenko ns. langattoman modeemin asennuksen ajaksi tai ollenkaan>ei jaksa jummartaa selviä ohjeita ;-( eikä viittis kysyä lähes kaikkea lähimmältä...
putte-46-just siitä kyse ja nelisen metriä/sorry se onkin se modeemista tietsikaan,mutta coaxial cable seinästä modeemiin!!

Avainsanat: verkkokaapelikauppa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.01.2011 - 00:51

Tarkoitatko ? (ilmeisesti) Ethernet cat5 välikaapelia ? muutamalla ekulla
en.wikipedia.org/wiki/Category_5_cable
fi.wikipedia.org/wiki/Ethernet
"Halpakaupat" - vaikka Tarjoustalo, Saiturin Pörssi ja muut vastaavat
iplu.vtt.fi/lopsem07/paatoss...hernet.pdf

Lisätty: 06.01.2011 - 14:50

Tosiaan, mitähän PateT puuhaa ? onkohan kyse Welhon kaapelimodeemista ?

Welhon ohjeita: www.welho.fi/fi/yksityisille...ta/ohjeita

Se "coaxial cable seinästä modeemiin!!" on tavallista antennikaapelia (hyvälaatuista), modeemin päässä vain on (usein) erikoinen kierrettävä liitin.
Joten sitä voisi jatkaa seinän puolella, tavallisella antennikaapelilla, mutta Welhon yleisohjeessa sanotaan:
"Älä käytä yli 4 metrin mittaisia kaapeleita kun liität modeemia antenniverkkoon. Pitkät kaapeloinnit heikentävät signaalin kulkua."
www.welho.fi/c/document_libr...pId=181801
Joten se rajoittaa ikävästi modeemin sijoittelua, Ethernet kaapeli saa olla paljon pidempi

Langattoman WLAN-ominaisuuden käyttöönoton aikana (asetusten tekemiseen) tarvitaan Ethernet kaapeliyhteyden käyttöä.
Jos on kyse Cisco EPC3825 modeemista ? tässä eräs ohje:
www.welho.fi/c/document_libr...pId=181801

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2011 - 06:31

No enpä osaa äkkiseltään vastata, mutta kysyä kyllä tietennii uteliaana, että mitähän PateT puuhaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 06:59

mbnetin hintaseuranta on hyvä paikka vertailla hintoja:
www.mbnet.fi/hintaseuranta/h...kkokaapeli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 11:56

itse olen käyttänyt verkkokauppa.com ia, Hesalaisena helppo myös pistäytyä, metrolla pääsee melkein ovelle

www.verkkokauppa.com/

ps.
muuten nykyään löytyy langaton ratkaisu useimpiin paikkoihin, ei tarvitse niiden narujen kanssa sählätä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 14:20

Niitä on ihan marketeissa noita CAT5 la Eternet kaapeleita. Ei suurta hinnaneroa, kun ottaa huomiaan postimaksut. Tuon koaksiaalikaapelin paikalle riittää ihan normaali telkkarin liitäntäkaapeli ja niitäkin on eri pituisia saatavilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 19:10

Itse ostan nuo valtuutetuista sähköliikkeestä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 19:40

Minä olen tullut siihen tulokseen, että kun en jotain härpäkettä muualta löydä, menen Biltemaan ja yleensä on löytynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.01.2011 - 20:10

Taitaa olla typerä vinkki, mutta itse olen nähnyt ihan Prismassakin olevan kaikenmaailman kaapeleita ja muita piuhoja myytävänä. Ja miten olisi elektroniikkaliikkeet, kenties niissäkin voisi olla.