Onko itselläsi helpot lämmitys laitteet ja asumiset .Vaatiiko ponnisteluja näin pakkasella ja lumella.

yle.fi/alueet/helsinki/2011/...260684.htm
Ihmis asuminen kovin työlästä.

Lisätty: 05.01.2011 - 11:11

Minulla sellainen linkki joka kertoi helsinkiläisestä Aaarre Ilvesviidan talon lämitysjärjestelmästä, luin uutisita.Pasilassa puksuttaa monen konstin lämmitysjärjestelmä.

Lisätty: 05.01.2011 - 12:40

Kyllä oli sama asia kyseessä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2011 - 11:10

Helsingin energian kaukolämpö on tehnyt asian minulle helpoksi

(linkkisi ei jostain syystä auennut, joten sitä ei nyt osaa kommentoida)

Lisätty: 05.01.2011 - 11:13

tätä juttua varmaan tarkoitit

yle.fi/alueet/helsinki/2011/...60684.html

Lisätty: 05.01.2011 - 12:10

Aarre Ilvesviita on monesti julkisuutta saanut Pasilan originelli 'kapinallinen' , jonka asumistilanne on ihan oma valinta. Hän asuu pitkän (kiinteähintaisen?) vuokrasopimuksen turvin alkuperäistä Pasilan 'hökkeli-omakotitaloa' eikä suostu siitä muuttamaan vaikka on saanut käsittääkseni erittäin edullisia tarjouksia kaupungilta. Talo ja tontti ovat sen näköisiä että tuskinpa kukaan teistä sellaista naapurikseen haluaisi, oikein maailmanlopun romuvarasto, mutta eipä Aarrella naapureita olekkaan, ratapihalla seisovat junat eivät valita.

On niitäkin jotka pittävät Aarre Ilvesviitaa jonkinlaisena byrokratiaa vastaan menestyksellä taistelevana Don Quijotina .... meitähän tänne sopii monenlaisia lämmittäjiä ......

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2011 - 11:45

Turku Energian kaukolämpö täällä Turussa on toimiva ratkaisu. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ja lämmintä on riittävästi.

Hyvin pyyhkii, kun on käytössä uudet sulat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 12:03

Kannattaa lukea enemmänkin tuosta Aarre Ilvesviidasta, kyseinen koristeltu talo on varsinainen "nähtävyys" jo ohiajettaessa, varsinkin kesäisin, erottuu kyllä hyvin ympäristöstä.
www.google.fi/search?q=Aarre...=firefox-a

Lisätty: 05.01.2011 - 15:37

Niin ja Helsingin energian kaukolämpö, sähkö ja kerrostalon mukavuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 12:48

talon lämmitys on leivinuuni + puuhella köökissä. veskin lattia lämpee sähköllä ;)
pattereita ei sitten olekaan - tämä talvi todellakin on vaatinut puiden kantoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 13:13

kaukolämmitys on luonnollinen ja erinomainen taajamien lämmitysmuoto.
talviaikana Vaskiluodon Voima Oy ja kesällä Seinäjoen Energia Oy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 14:18

Meillä on yli 2000 ltr vesisäiliö ja sen voi lämmittää puilla tai yösähköllä ja se kiertelee pattereissamme ja sen vesisäiliön sisällä kulkee putket joilla esilämmitetään talon lämmin käyttövesi myöskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 14:55

Meillä lämpenee talo omilla puilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 15:55

Kohtuuhelpolla lämpiää öljyllä. Lisäksi heitetään puuta takkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.01.2011 - 16:35

Ei tuo ihan itsestään onnistu.
Ensin pitää topata itsensä kunnolla - että uskaltautuu ulos ja lapion varteen lumitöitä tekemään - jotta pääsee liiteriin.
Sitten pitää hakea pulkka sieltä polun alkupäästä, johon niitä puita liiteristä laittaa.
Pulkka pitää kiskoa lievää ylämäkeä portaille, josta sitten lastaan puunkantotelineeseen.
Sen sitten raahaan sisälle uunin eteen.
Pidän peukkuja että hormit vetää, ja kun se autuus minulle suodaan, niin eikun lisää pökköä vain pesään, välillä täydennystä rappusilta ja taas jatketaan.
Tämä toistuu 2 - 3 kertaa viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 17:48

Kaukolämpö on talossani, en akkaihmisenä tiedä mistä tulee, mutta lämmintä on piisannut liiankin kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 20:25

Vain sähkölaskun maksupäivänä tuo lämmitys tekee tiukkaa, muuten kovin helppoa ja vaivatonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 20:53

Öljylämmitys on meillä..lisälämpöä saa takalla,mikä on olohuoneessa..Alakerrassa on leivinuuni ja puuhella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 22:17

Ei pelkoa asumme kerrostalossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 07:31

kerrostalossa kaukolämpö ja lämmintä riittää, mökillä sähköpatteri ja puita takkaan

Lisätty: 06.01.2011 - 07:37

ja todellakin Pasillassa Aarren pihapiiri on nähtävyys, saas nähdä kuinka monta vuotta se vielä saa olla siellä kun keskiPasilaa aletaan rakentamaan. Sitkeä sissi tuo Aarre kyllä on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 21:03

Helsingin energian kaukolämmöstä tässäkin taloudessa nautitaan ja pahan päivän varalle on takka, valitettavasti ei kuitenkaan varaava malli.

Hyvinhän Aarre Ilvesviita on varautunut: ei ole minkään hallituksen mielivallan alla energia-asioissa, voi valita aina sen mikä milloinkin on edullisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 02:23

Heitän leivinuuniin puita tarvittaessa. Kaukolämpö on suhteellisen helppo.