Loppiasen suunnitelmat

Mitenkäs loppiaista vietetään teidän perheissä? Onko perinteitä joita vaalitaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2011 - 19:00

Perinne on se, että loppiaisena vielä parvekkellä on kuusi kynttilöineen täydessä juhlaloistossaan.
Kynttilälyhty samoin, tänä vuonna laitoin sinne sähkövaloja, niitä pieniä, kun ei kaikki raajat toimi
kun pitäs kynttilä vaihtaa.
Osa joulukoristeista on jo saanut kyytiä kellarikomeroon.
Ruokapuolesta sen verran, että minä haluan vielä syödä lipeäkalaa loppiaisena, olen niin vanhanaikainen.
En muuta muista olisiko tapoja, jotka loppiaiseen erikseen liittyisivät, se on vain tunne, että
joulu on kunnialla taas vietetty ja pakattu odottamaan uutta joulua.

Lisätty: 16.01.2011 - 11:36

Kiitos kaikille valitsijoille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2011 - 18:59

Ei ole mitään suunitelmaa. Eiköhän mene niinkuin muutkin päivä. Minä rupesin hiihtämään joka päivä kun alkoi tämä uusivuosi .Hyvät hiihtokelit mikä nyt ihan täyttä ylellisyyttä.Nautin hiihdellessä kauniissa luonnossa.Tänään oli tyttäreni kaverina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 19:32

Kauan sitten poistimme joulun huoneestamme, nyt olemme tehneet tuon aikaisemmin.
Joten perinne nyt on enää ollos lomalla kotona... levon parissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 20:04

Ei ole perinteitä. Minulla on vapaapäivä ja ihan kotona ruokaa laittaen ja leväten. Kumppanilla on työpäivä silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 20:47

Ei loppiainen sen kummempi ole kuin normaali viikonloppu. Ollaan vaan ja ihmetellään olemisen autuutta. Muutama kävelylenkki tuossa lähimaastossa. Saattaa joku lapsenlapsista tulla kyläilelään. Siinähän sitä puuhastelua ihan tarpeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.01.2011 - 21:49

Ei ole perinteitä. Ollaan vaan ja köllötetään ja möllötetään kukin tahoillamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 08:21

bebbu homeessa keinutuolissa katsellen tallennuksia digistä.
pidetään ny sit palkallinen vapaa ku kerran on mahdollista ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 08:29

Perinteisiin kuuluu käydä kummipojan synttäreillä, joka syntyi Loppiaisena 11 vuotta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 18:38

Meidän loppiaisemme tekemiset on riippuneet aina siitä miten olen ollut silloin töissä ja millaiset ilmat silloin on sattuneet olemaan Jos olen ollut vapaalla ja hyvä sää olemme yleensä kayttäneet loppiaisen ulkoiluun, Jouluna kertyneiden ylimääräisten kilojen poiskaristaminen on nimittäin hyvä aloitaa mahdollisimman varhain ettei sitten keväällä tule ongelmia uimapukukuntoon pääsyn kanssa. Tänä vuonna ajattelimme lenkkeilyn lisäksi mennä pilkille loppiaispäivänä ellei luvattua lumipyryä saavu asuinseudulemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 20:06

Telkkarista katselen tallenksia,mitä on jäänyt katsomatta..Ja laitan loppias-rokan porisemaan kinkun lopusta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 07:22

Joulukoristeet lajitellaan ja rikkimenneet roskiin, lumitöitä tehdään, kun luvattu hyviä ulkoilukelejä ja ulkoilun jälkeen hernekeitto kinkulla maistuu ja sitten telkunäreen lepäilemään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 02:16

Loppiaiselle ei ole perinteitä, se oli ja meni mukavasti kotioloissa.