Mikä on lempikukkasi.Voit lattaa runonkin tuosta kukasta.

Minä itse tytkkään kaikista kukkakasveista.Lemmikkiä ja orvokkia en voi vastustaa.Tulee sisälle ihan mahtava tunne kun kerään niitä kesällä vaasiin.

Lisätty: 04.01.2011 - 19:08

luovahahmo.blogspot.com/2007...kukka.html

Lisätty: 04.01.2011 - 20:26

Huumaavia tuoksuja kun niitä nuuhkaisee.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2011 - 09:46

Minäkin tykkään tulppaaneista! Toinen suosikkini on rikkaruohoksikin haukuttu voikukka, josta ihana Leena Laulajainen on runoillut näin:

"Auringon trumpetti putosi maahan ja särkyi voikukiksi.
Nyt niiden villit rummut helisevät kaikilla teillä

taraxacum
taraxacum cum
taraxacummmmm... "

Pohjoisen tyttärenä myös kullerot ovat minulle rakkaat. Lasse Hoikka laulaa sydämeenkäyvästi näin:
"Tänne saapuisin, Kullerot laulaisin
Tulvaniityille kukkimaan,
Lappiin saapuisin, Sille laulaisin,
Sormin kantaisin kultaa..."

Lisäksi tietysti nämä ovat ihania aina:
www.youtube.com/watch?v=BxoEHv3P0Xk

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2011 - 18:56

Lempikukkani on Kalla! Runoa ei kyllä nyt irtoo kyseisestä kukasta! Tykkään myös tulppaaneista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 19:11

Täyteen kukkaan puhjennut kesä,
kielojen syreenien ja ruusujen
huumaava tuoksu.

Kiitollisena elämästä.
tästä hetkestä.

tulee myös mieleen laulu"No onkos tullut kesä jne".

voi miten luonto on täydessä kukkaloistossaan ihan vain nurmikolla,
missä ei ole kuin luonnonkukkia, oi sitä väriloistoa.
Kauniin elävän taulun on meille Luoja lahjoittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 19:30

Asiat ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan niin monimutkaisia, ettei niitä kykene ymmärtämään ensisilmäyksellä.

Kaunis Amaryllis. Kukka, joka puhkeaa täyteen loistoonsa kärsimyksestä ja kaltoin kohtelusta. Sen lohenpunainen kukinto on mieltä rauhoittava kokonaisuus, kaikessa kauneudessaan ja yksinkertaisuudessaan. Jokainen sen kuudesta terälehdestä ovat taipuneina ulospäin, keskellä olevien kukintojen ojennellessa samanaikaisesti eteenpäin siroja päitään.

Ja kuitenkin, mentyäsi lähemmäs huomaat jotain uutta. Yksinkertaisuus muuttuu yhdeksi suureksi kokonaisuudeksi monimuotoisuutta, joka on täynnä muotojen ja värisävyjen aikaansaamaa kaaosta. Jokaisella pienellä yksityiskohdalla on merkityksensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 19:40

lemmestä en nyt tiedä, mutta jotenkin silmään sopii tuo Helsingin nimikkokukka ja eiköhän se taas toukuun loppupuolella tuossa ovipielessäkin rehota

runoa ei tule mutta vilkaiseppa kuva

valperi.blogspot.com/search/...el/syreeni

(haisee ja retkottaa kuin meidän isäntä, asiaa kommentoi eräs talon emännistä)

_

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 19:51

Minulla se on villiruusu. Omani olen löytänyt ja vieläpä Salon sydämestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 20:07

Minä rakastan kaikkia kukkia joten kuinka voisin sanoa jotain yhtä vain. Tulppaani ja narsissi ovat keväiset lempikukkani. Kesällä ne ovat syreeni ja ruusut. Syksyllä hortensia ja syysleimut. Talvella jääkukkaset Onnelan ikkunoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 20:20

Minä tykkään kaikenlaisista ruusuista ja keväällä tulppaaneista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.01.2011 - 21:48

En pysty sanomaan yhtä ainoaa. On joka vuodenajalle omansa. Keväällä kielo on ehdoton, kesällä sitten Sireenin kukka, syksy on ainoa aika johon ei löydy kukkaa, mutta talvella joulunaikana Hyasintti eikä mikään muu. Leikkokukat vaasiin kertyvät ruusuista ja freesioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 08:31

Runoa en saa aikaiseksi, mutta kesäisin nautin luonnonkukista ja siitä, kuinka kauniisti ne kukkivat eri lajit vierekkäin sulassa sovussa. Mökillämme on iso alue monen inhoamia lupiineja ja kyllä sekin paikka kaunis on, kun siniset ja vaalenpunaiset lupiinit kukkivat kaikki yhtä aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 20:18

Ei ole kyllä ihan varsinaista lempikukkasta..Kesällä on niin paljon kauniita kukkia...mitä kasvattelen ja hoivaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 21:15

TEKSASIN KELTARUUSU
YELLOW ROSE OF TEXAS

Texasin keltaruusu,
pian nähdä hänet saan.
Ei kukaan häntä tunne,
kun meikäläinen vaan.
Hän itki niin kun lähdin,
se särki syömmeni.
Ja kun mä hänet löydän,
on mun ikuisesti.

Väreissään kaunein ruusu,
ken solttu tuntee voi.
Silmät timantin kirkkaat,
ne niitynkasteen loi.
On Maija sulle kallein,
tai kenties Rosalii,
mutt' keltaruusu Texasin,
on ainoo mulle, niin.

Missä Rutaoja virtaa,
tähtein vasamat lyö,
hän virran reunaa kulkee,
on kuulas kesäyö.
Hän miettii muistaisinko,
kun kerran kohdattiin,
kun palata mä lupasin,
en häntä jättäis niin.

- Timo Kinnunen -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 02:15

Puutarha uhkeimmillaan:
hehkuvanpunaiset, kirkkaankeltaiset
liljat
hennon vaaleanpunaiset ruusut
jasmiinin huumaava tuoksu.

Kukkien yllä
valkeiden perhosten keveä tanssi.

Paratiisi talletettavaksi talveen.