Tiesitkö että tiistaina aurinkokin vielä pimentelee, niinkuin ei olisi tarpeeksi kaamosta jo muutenkin ....

Tiistaina 4.1. on mahdollisuus havaita osittainen auringonpimennys.

www.avaruus.fi/uutiset/tahti...aalla.html

Avainsanat: auringonpimennys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2011 - 02:13

Kuulin uutisista päivällä ja googlesta luin, että pimennys on suurimmillan 10.50.
Kaikkein syvimmin lähitähtemme pimenee Perämeren Ruotrin puoleisilla rannoilla, joss 85 prosenttia
auringon kiekosta jää kuun taakse.
Suomessa pimennyksen syvyys ei eroa montaa prosenttia tästä maksimiarvosta.,
joten kyysmyksessä on maassamme harvinaisen näyttävästä auringonpimennyksestä.

Lisätty: 15.01.2011 - 16:37

Kiitos kaikille valitsijoille.

Lähteet:
googlen apua minulle

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2011 - 04:00

päivälehdessä eilen siitä oli juttu. saattaa olla että pilvet kätkevät auringonpimennyksen.
paitsi nyt juuri oli pakkasta -18C kun Fiinan kanssa juoksentelin ulkona, saattaa olla kirkaskin päivä tulossa.

Lisätty: 04.01.2011 - 12:59

Seinäjoella -26C pakkasta ja pilvetön taivas, näkyihän tuo auringonpimennys oikeaan aikaan niinkuin oli ennustettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 08:17

Aamu-uutisissa aika näkyi olevan 10.50. Sumpurainen keli, eikä taida sen enempää näkyä. Hyvä kun tietää auringon kuitenkin olevan olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 09:10

Toivottavasti pilvet kauas karkaavat, jotta auringonpimennys paremmin näkyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 10:04

Näinhän nuo eilen uutisissa mainitsivat..
Mutta ei tuo minun elämääni mitenkään häiritse...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 10:24

Se on justiin tämä aika kun kuu mennyt auringon eteen. Mutta lumi onneksi antaa kauniisti valoisuutta. Meillä linnut oli puitten oksilla jo aamusella odottamassa aurinkoa. Mutta nyt saavat odottaa.Salamyhkäistä ja kaunista elämä täällä metsän keskellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 12:46

klo on ny 12.38 ja meillä paistaa aurinko ....äkkiä ulos ,jotta ehtii edes hetken siitä nauttimaan -13 on kyl pakkasta .. oispa toisin päin + 13 ja aurinkoista ,joko sit vois maan tuoksun haistaa ...joko silloin nurmikko viheröis joko silloin voisin hevoisen lannat ruusuille antaa joko silloin vois vaatteita vähentää joko silloin linnut laulais ja oisivat kiireisiä kodin rakentajia ....aah tätä ihanaa kevään aikaa !....vois ääneen lausua ..mut jyrkkä pudotus tähän päivään ja VÄHÄN mul lipsahti taas asiani asiasta ...:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 12:57

Siitä huolimatta. Hyvää uutta vuotta Velperille !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 13:29

Joo kyllä huomattiin tänään hämäryys mikä siitä johtui. Mutta sen jälkeen päivä nopeasti valkeni ja nyt jo satelee luntakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 15:27

Meillä oli juuri siihen aikaan lounas vanhuksille ja heidän kanssaan seurasimme ikkunasta. Aika selvästi oli hetken aikaa jopa ihan hämärää. Mielenkiintoinen hetki, jäi varmasti monen mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.01.2011 - 21:18

No ilmankos on ollutkin niin hämärä päivä...