Tuleeko sinulle vuodenvaihtuessa siivousvimma, jolloin kaikki tarpeeton tavara lähtee huushollista?

Minulle se iskee joka vuosi ja niinpä tänään ilahdutin kirpparia roudaamalla sinne yhtä sun toista itsellemme tarpeetonta. Itsellekin tulee suorastaan "puhdistunut" olo tällaisen operaation jälkeen.

Avainsanat: rojut kiertoon

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2011 - 20:09

Joulua ennen tuo tuli tehtyä, poistettua uuden tieltä.
Tänään siivottu koko joulu pois!
Ihana nauttia taas olostaan...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2011 - 19:27

Valitettavasti minuun ei enää iske vimma siivoamiseen vaikka aihetta olisi joskus. Tosin tässä keväämmällä täytyy siivota vaatekaapeista kaikki pienet (lue kutistuneet) vaatteet kirpparille. Jotenkin mun pitovaatteet kutistuvat liian pieniksi koko ajan, hui joku mainitsi sanan laihdutus...seköhän auttaisi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 19:38

Ei yleensä ole sellaista vimmaa, tänä vuonna on kuitenkin tullut että haluan tämän makuukammarini laajentaa ja kaappien sisältöä plokkaan pois ja osan posti toimittaa vastaanottajalle, ja liinavaatteita tiivistän erilaisella viikkausmuodolla, ja olen hankkinut paljon näitä pusseja joilla saa verhot ym imurinputkella ilmatiiviiksi, vieraspyyhkeet ym menevät tosi pieneen tilaan, ja 2 kk päästä tavarat ovat paikkansa löytäneet. (Mieheni kysyi 30v jälkeen ) missä meillä säilytetään lakanoita ja pyyheliinoja, harmitti tosi paljon minua ja vastasin että keijut ne laittaa sänkyysi viikottain, älä huolehdi asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 21:01

Meillä on sellainen ihmeellinen pölyimuri. Kerran yritin siihen tarttua, mutta se otti metrin "loikkia" ja pakeni takaisin komeroonsa. Tuon tapaisia vimmoja minulla ei liiemmin ilmene. Mattoja joskus olen puristellut.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 21:47

Parhaillaan onn tytär auttamassa minua täällä kotiaskareissa. Laitetan joulu pois ja laatikot alas.
Kyllä on aikomus vähän komeroita myllätä, mutta kun jotain ottaa käteen, ajattelee, että pidän ehkä vielä tuota.
Saa nyt sitten nähdä miten saan tilaa raivattua. Minulla on vähän huonosti kun molemmat olkapäät ovat revenneet ja kädet eivät nouse enään vyötärön yläpuolelle, joten apua tarvitsen kaikkeen.
Mutta päivän kerrallaan, se minulle annetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 22:10

Tuli jo ennen uutta vuotta... liian pienet vauvanvaatteet annoin ensi-ja turvakodille, vanhentunutta paperisotaa ja rikkinäisiä leluja meni roskiin monta jätesäkillistä ja Lidllistä kannoin kasan säilytyslaatikoita joihin lajittelin jäljelle jääneet paprut sekä lelut. Nyt on hyvä mieli ja kodissa tilaa Uuden Vuoden tapahtua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 00:35

tuollaisista vimmoista olen kuullut puhuttavan vaan eipä ole meillä havaittu tapahtuvan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 06:09

Ennen joulua tapahtui jo! Teen kyllä aika säännöllisesti pitkin vuotta pientä inventaariota ja heitän turhia, rikkinäisiä taikka vanhoja tavaroita / vaatteita pois!
Kirppari on kyllä hyvä tapa päästä eroon sellaisesta mitä itse ei enää tarvii!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 09:02

Muutimme viime kesänä, joten ylimääräinen on tullut perattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 10:40

Ennen nuorempana oli vimmaa siivoamiseen. Mutta se on kyllä aika harvinainen vimma kellä se on niin antaa olla.Hyvä asia.Ikä saa kaikkia ihmeelistä aikaan. Pakko on vaan siivota kun ei muut siivoa.Asiahan on niin että mitään mun tavaraa ei saa kukaan hävittää. Eikä myös mutten meidän perheen, Kalliilla ostettu ja maksettu.Lapset lentäneet pesästä pois ja sanoovat äiti säilytä kotona tuo tuo tämä tätä. Siellä ne säilyy hyvin. En ota kaupunkiin.Joten tavaroita likaa roskia siivoamista siedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 11:51

Juu tulee. Olenkin tuota vähän ihmetellyt. Kai se on vaan sitä, että pitää "puhdistaa pöytää" vuoden vaihtuessa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 13:00

Ei onneksi tule. Mutta hyvää uutta vuotta Tuutikki100

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.01.2011 - 21:12

Ainoastaan vuoden vaihteessa - kylläpä pääset helpolla.
Minulla iskee tuo tauti ihan milloin sattuu, yleensä kun etsin jotain ja löydän sen jonkun läjän takimmaisesta kolkasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 21:12

Minulle tulee tämä vimma useamman kerran vuodessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 16:52

Aina tietyn väliajoin lähtee kaikki tarpeeton pois. Nyt on alkanut joulutavarat vähän ahdistamaan, ja olen melkein kaiken jo siivonnut kaappiin ensi joulua odottamaan.