Ooks nähny "tois puol jokke"?

img522.imageshack.us/img522/...nturku.jpg

Klikkaapa linkin kuva suuremmaksi?

Avainsanat: turku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2011 - 19:06

Hauska kuva. Olen ollut Turun kaupungin retkeilymajassa kortteria yhden viikon. Olin PLM:n kursseilla.
empä tiedä millä puolen olen ollut silloin.
Kävin tutustumassa Turun linnaan ja Tuomiokirkkoon. Se oli vuonna 1963 ja muistaakseni sielläkin kulki silloin raitiovaunu. Jollen ihan väärin muista.
Turussa olisi kyllä kiva käydä uudelleen, olen ihan ihastunut Turkuun, siellä on niin paljon sitä kulttuuria,
en nyt tarkoita mitään korkeaa taidetta, siitä en ymmärrä mitään. Minua on kiehtonut historia sieltä.
Kartta on hyvä ja selkokielinen,mutta korvaan särähti joulurähinan julistus.
Me kun koko Suomessa odotamme sitä joulurauhaa.
No huumorin kukka on kaunis kukka jossain kohdin.

Lähteet:
oma muistilokero

Kysyjän kommentti

Mää ole toispuolt jokke.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2011 - 18:16

Enpä olut nähnyt. Hyvät kuvat ,hauskasti laitettu piirtämällä.Kyllä selvästi jakautuu. Joki on joka halkoo maisemia.Siltoja oli tossakin 3 vaikka purettiin se venkula silta.Oli kauppatorit ja hallit.Sitten tuomoikirkko toiselpuolel jokea.Kiva katsella mutta on varmaan kiva piirrelläkin.Hyvät kuvat.Nimi on kaupungilla komia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 18:17

no just kävin kurkkimassa, ihan mukavastihan tämä Tuuli Hypén on EU-kulttuuripääkaupungin esitellyt

ps. tämä samainen Tuuli alkaa piirellä meidän hesalaistenkin omaan paikallislehteen viikon päästä, kivaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 18:53

kyl mää vaa turus oon nähny molemmilkin puolil jokke .. mut hauska kuva sinul linkitettyn ... siin se on kaikkien kattotavan koko pien kaupunkkimme ...tuost vaan korttei puuhaa ja kusti polkee niin voi ilahduttaa sitä ulkomaan elävää , joka ei vielä tiedä mikä on åbolandia ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 18:53

Loistava opaskartta meille ei-Turkulaisille, nyt ei pääse eksymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 19:03

Minä nyt turkulaisena kommentoin tuota karttaasi, sinä itse asut tuol puol jokke ja mää täl puol niin mää e kartta tartte ko me maffit asuta täl pualel jokke, nää sivistyneet, on yliopistot ja akatemiat ja Itäharjun Prisma, heh. Meinas jäädä mainittemat toi Goottilainen kirkko ja ne vanhat tönöt mist joulurauhat julistetaan, ne ovat kaik meijän puolel jokkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 19:15

Kyll`mää ny ossaisin Turuus mennä...vaik`keskeltä jokkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 19:31

Tutun näköistä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 20:10

Onpas tutun näköistä seutua itse asun tois puol jokkee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 13:29

Hyvää uutta vuotta ! pappa4

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 14:10

Kerran Matti soitti Tepolle: "Mä oon ny Paimiossa. Tuus Teppo kattoo, mitä mull o mersu takakontis!"
Teppo ajoi Paimioon ja kurkisti Matin mersun takakonttiin, jossa makasi hapenpuutteesta pökertynyt lammas.
Teppo: "Täälhä on pökränny lammas. Täähä ei ees määi enää!"
Matti: "Kyll määki Turuus!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.01.2011 - 21:07

Hauska kuvaus Turun paikoista. Jaa-a, kummallekohan puolelle jokkee sitä kannattaisi asettua jos sinne joskus muuttaisi. Pitänee miettiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 20:16

Turun seutu on minulle aika vierasta..kivan kartta-kuvan olit sinne loihtinut..