miten alkoholia on tarjolla 15 vuotiaalle? pääseekö baareihin / yökerhoihin sisään?

Avainsanat: playa de las americas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2011 - 17:48

Hyvä kysymys hyvin mallattu. Eihä lapsille pitäisi anniskella kenenkään alkoholia. Baareihin voi päästä missä ei alkoholia. Yökerhot on varovaisia lasten suhteen. Kysyyvät paperit.
Täytyy kertoo kun mieleen tuli yksi juttu.Meille tuli siskon mies käymään. Kovana hapottelijana pyysi miestäni mukaan kaljalle joka ei koskaan ennen ollut sellaisella asialla käynyt.
Mieheni läheni 50 toinen 10 v nuorempi.Siskon mies sai kaljaa heti ilman mitään paperi sotaa. Mieheni joutui kaljaa ostaessa esittämään kuvallisen paperin ennen kun sai kaljansa.
Kyllä häntä huvitti. Myyjää vähän nolotti kun näki syntymävuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2011 - 17:21

Onko lie aurinkorantakohde, pitäisi melkein ensin kysyä mikä maa ja mikä valuutta.
Parhaiten sen tiedät kokeilemalla, sitten se on tosijuttu jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 17:55

Suurimmassa osassa Espanjaa ikäraja alkoholin juomiselle ja ostamiselle on 16 vuotta. Eli kansallisen lain mukaan kukaan ei saa myydä alle 16–vuotiaalle alkoholia tai tupakkaa.

Nykyään monessa paikassa on ikäraja jo nostettu 18 vuoteen.

Toisaalta tunnettu tosiasia on että varsinkin turistikeskuksissa noiden ikä-asioiden kanssa ei olla niin pilkuntarkkoja, mutta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 18:55

Jos näyttää vähänkään ikäistään vanhemmalta eikä sisäänheittäjä ole kovin tarkkana, niin kyllähän noissa turistikohteissa pääsee nuorempikin jo ravintolaan ja saa ostettua alkoholia, vaikka näin ei tietenkään saisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 19:05

vaikka saisitkin alkoholia , niin en suosittele sitä juomaan ... ethän halua noin nuorella iällä pilata elimmistöäsi ... oottelleppa muutamia vuosi , jopa kymmenenvuotta ehdit kyl sittenkin maksasi ja haimasi pilaamaan ... jookosta ? kyl uskosin ,et siellä on varmaankin muutakin tekemistä , kuin kitata viinaa .. jot hauskaa lomaa ilman alkoo :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 20:18

www.pallontallaajat.net/pt2/...pic=8265.0

tässä keskustelupalsta aiheeseesi...
Ja pistäisi kumminkin miettimään on turvallista noin nuoren juoda, ulkomailla saattaa sattua mitä vain...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 20:57

Kielletty on, mutta eivät ne kovin tarkkoja ole ainakaan olleet. Nykyisestä ei ole tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2011 - 09:14

En ole tiukkapipo, mutta sanonpa kuitenkin, että toivottavasti alkoholia ei ole tarjolla - olet liian nuori pilaamaan elimistösi. Toinen juttu, että baareissa/discoissa/yökerhoissa juomaasi voi sujahtaa jotain "yllättävää" jos et pidä juomaasi koko ajan silmällä. Valitettavasti tiedän monta juttua (en omakohtaista) jossa juomaan on laitettu huumaavaa ainetta ja sitten voikin tapahtua jo ikäviä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.01.2011 - 20:59

Ikä ei riitä vielä kapakoihin eikä ostamiseen siellä. Limulinjalla ja Huberia pullosta vaan ettei nestehukka pääse yllättämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 21:20

Ei sinunikäinen tarvitse alkoholia...kyllä ennätät sitä myöhemmin kokeilemaan,kun ikää tulee..Pidä muuten vaan hauskaa.ei tule huonoa oloa..kun on ilman alkoholia..vettä pitää paljon juoda..että ei tule nestehukkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 16:49

Riippuu paikasta ja henkilökunnasta. Mutta älä nuori ihminen vielä alkoholin käyttöä aloita, kerkeät kyllä vanhemmallakin iällä. Olet liian nuori vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 22:24

Olen varmaan tiukkapipo, mutta miksi ihmeessä sen ikäisen pitäisi alkoholia saada? Toivottavasti ei 15-vuotiaalle missään tarjoilla.