kuinka kauan amk-insinöörin opintoja voi hyväksilukea. suoritin opintojani 180op verran 5 v sitten. haluaisin jatkaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2011 - 17:59

www.metropolia.fi/haku/koulu...ungster-3c

pistähän tähän kokemukses sieltä varmaan osataan vastata tuohon... vai joudutko alusta alkamaan...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.01.2011 - 18:07

ehkäpä voisit tutustua tähän sivustoon:
tekno.teknologiateollisuus.f...p;id=10228
tai tähän:
www.koulutusnetti.fi/index.p...utusoppaat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 18:57

5.1 Opintosuoritukset

Ammattikorkeakoulututkinnon suorittamiseksi vaaditaan, että opiskelija on otettu opiskelijaksi koulutusohjelmaan ja suorittanut hyväksytysti kaikki koulutusohjelman edellyttämät opintojaksot. Opintojaksojen hyväksytyt suoritukset vanhenevat kymmenessä vuodessa niiden suorittamisesta.
Koulutusohjelma hyväksyy anomuksesta ammattikorkeakoulun toisessa koulutusohjelmassa, muussa oppilaitoksessa tai korkeakoulussa suoritetut opintojaksot sekä ulkomailla suoritetut opinnot. (Opintojen hyväksilukeminen ja kirjaaminen AK1002)

5.3 Opinto-oikeusaika
Koulutusohjelma järjestää opintojaksojen ajoituksen niin, että opinnot on mahdollista
suorittaa niiden laajuuden edellyttämässä ajassa. Opinnot on suoritettava opinto-
oikeusaikana, joka on yhtä vuotta niiden laajuutta pitempi. Opinto-oikeusaika alkaa, kun hakija on ottanut opiskelupaikan vastaan ja kirjattu opiskelijaksi.
Rehtori voi myöntää opinto-oikeusajan jatkamista opiskelijan anomuksesta hyvän syyn perusteella. Tällaisia perusteita voivat olla esimerkiksi lääkärintodistukseen perustuva pitkäaikainen sairaus, varusmiespalvelu, äitiysloma, opiskelijasta riippumattomat opintojen järjestelyongelmat, merkittävät luottamustoimet tai maajoukkuetasoiset harrastukset. Muusta kuin edellä mainituista syistä viivästyneet opinnot voi suorittaa opinto-oikeusajan jälkeen hakeutumalla viimeistään puolen vuoden aikana opinto-oikeusajan päättymisestä yksityisopiskelijaksi.

Näin Hämeenlinnan ammattikorkeakoulussa

portal.hamk.fi/portal/page/p...0-2011.pdf