Minusta tuntuu hyvältä luopua nyt tästä joulun monipuolisesta touhuamisesta. Mitä mieltä itse olet siitä?

Lisätty: 02.01.2011 - 16:08

Tänään 2.1. aloitin jo joulun säilöön laittamisen, aion entistä vähemmän jättää kamaa seuraavalle
joululle. Ihminne on hassu, sitä kääntelee ja vääntelee jokaista poisheitettävää ja miettii entäs jos
sittenkin tarvitsen. Vuoden perästä ei ehkä muistakaan, että sellaiselle olisi tarvettakaan.

Avainsanat: jouluhössötykset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2011 - 19:33

Olen jo paljon vähentänyt joulun touhuja..turha rasittaa niillä itseään..
Silloin kun lapset ja tyttäern lapset olivat pieniä..tuli touhuttua aina innolla kaikenlaista..

Kysyjän kommentti

Kitos Liisukka ajatuksisitasi ja kaikille vastaajille KIITOS

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.01.2011 - 22:45

Aina on kivaa rakentaa ja touhuta jonkun asian eteen..
Mutta sitten tulee aika kun vain saa olla laakereillaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 23:51

Olen luopunut jo aikoja sitten monipuolisesta touhuamisesta jouluna eli joulu ei aiheuta stressiä. Joulu on minulle ja perheelleni enemmänkin yhdessäolon ja hiljentymisen aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 05:31

En ylenmäärin mitään edes touhunnut tänä vuonna kun kaksin mieheni kanssa sen vietin, ja tämä luopuminen joulusta käy helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 08:46

Aika easysti meni tuo joulunaika ja yhä vaan vähennän touhuamista, kun se ei enää huvita. Jospa ensi joulu viimein olisi toisenlainen. Huomenna koittaa arki ja duuniin taas. Toisaalta mukavaa jos vaan nilkka kestää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 09:41

kyl on joulut muuttunu täälläkin mäessä ,siloin muinoin hamas nuoruudes ,noin kymmenenvuot sit vai milloin se ny ol ...oli joka paikas kulttaa ja hoppeaa ,pukkei ja tontui ,kirkastvaloo ,värivaloo välkkyvää ja sit vaa ihan normaali valoo ,mut niit oli ikkunal ,seinil killumas mis milloinkin ...jouluu kottiin päivä ,jos toistakin ,mut nyt on vain kynttilät akkunalla ,muutama punane pöytäliina ja ulko kuusikynttilöinee eipä menenny tämän joulun kokomiseen ,kuin puoltuntti eikä siivouksee sit sen enemppää ...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 10:08

Oli kyllä minulle paljon helpompaa kun käytiin pojalla jouluna . Tytöt ,oma ja miniä (anoppi) olivat laittaneet ruokia ja hyviä.
Vähän oudolle tuntui kun tavallisesti ollut aina kova kiire niitten kanssa.
Nyt en kyllä hossaa yhtään jouluisin en jaksa sellaista enään. Teen mikä tuntuu tärkeältä.
Olisivat halunneet että olisimme olleet vähän pitempään. Mutta kotiin oli kiire kun yksin kissatkin olivat. Eikä ketään ollut joka olisi katsastanut lämmistyksien toimintaa.
Valkattiin sopiva hetki ,tiellä ei ollut liikkujia ja hyvä keli.Ei oikein osata kauaa sisälläkään olla tekemättä ,kotona tämän tästä ulkona.
Saunakin tuli testattua mitä pojankanssa rakensivat ,valmistui jouluksi.
En tunne syyllisyyttä vaikka vähennänkin joulun hössäämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 16:51

Ei tunnu sen kummemmalta kuin muutenkaan, koska ei suurempia hössöteltykään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 19:44

Samoilla linjoilla ollaan sirkkaliisa. Vaikka joulukoristeet ovatkin niin kauniita ja niitä on kiva laitella (kuten muutenkin joulua) niin siinä vaiheessa kun viimeinenkin koriste on laitettu säilöön, tuntuu koti taas mukavan siistiltä ja avaralta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 19:45

Minulla kyllä rehellisesti sanottuna tuli jo vähän ikävä joulua... tänään leivoimme vielä pipareitakin lapsosten kanssa...taidan olla jouluihminen!! Joulukuun lapsi kun olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 19:45

Liinat olen minäkin jo heivannut pyykkikoriin, pikkuhiljaa laitan joulutavaroita säilöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.01.2011 - 21:15

Kuten jo aiemmin tuolla vastasinkin, niin vasta loppiaisen jälkeen luovun joulunajasta.