Tuntuuko sinusta, että päivä ja valoisa aika olisi jo hiukan pidentynyt?

Minusta tuntuu, mutta en tiedä voiko sen jo oikeasti huomata vai johtuuko siitä, että alan heti joulun mentyä odottaa hirmuisesti kevättä ja auringonvaloa.

Avainsanat: pidentynyt päivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2010 - 18:30

Talvipäivän seisaus päivän pituus 5h 48m
Tänään 30.12 Päivän pituus 5h 55m,
Tekee yhteensä 7minuuttia pidempi, huomenna jo 10min pidempi, Helsingin horisontin mukaan.

Lähteet:
kertoo Elisanet tänään

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2010 - 15:04

En minä ainakaan ole huomannut, tänäänkin on niin hämärä päivä ollut että valoja täytyy pitää päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 15:10

Ihan ainakin tuntuu siltä. Kevättä kohti lähdemme kulkemaan ja taas alkaa puutarhasuunnittelut, jännää. Mukavat ajatukset ja haaveet piristävät kummasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 16:20

Vaikka hieman harmaahapsi,
olen sittenkin lie valon lapsi.

Aurinko meillekin paistaa,
pitkin kuljen valon kaistaa.

Elämä ottaa, elämä antaa.
Kuljen kohti taivaan rantaa.

Uutta vuotta nyt ihanaa,
voin Tuutikille toivottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 16:34

Olipa hieno vastaus papalta Tuutikille, siinä on elämän realismi otettu hyvin esiin.
Mitä päivän valoisuuteen tulee , minä en ole huomannut jatkumista. No vasemilla silmäpuolilla se ei jatku
eikä lyhene, mutta oikean puolen pitäisi reakoida jotenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 18:40

jumpsis sen sanoi .. jihuu ja päivä pitenee , koht räystäät tippuu ja mä pääsen maata myllään ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 19:01

En ole kyllä itse huomannut jo iltapäivällä alkaa pikkuhiljaa pimeys...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 19:04

Kyllä linnuilla on syöntiaikkaa enemmän ihan selvästi. Kun niitä seuraa ainakin puolituntia .Tuntuu kun olisi jo 1h verran.Riippuu tietenkin onko kirkas ilma. SEkin vaikuttaa.NYt ollut kirkkaita iltoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 20:46

Pakkohan se on uskoa vaikka ei siltä tunnukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 22:19

Kyllä itse ajattelin ihan samaa,että ihan niinkuin päivät olisi jo vähän pidempiä...kyllä ne pikkuhijaa alkaa joka tapauksessa pitenemään...kun alkaa vuosi 2011..Ihanaa taas...kun pimein aika on ohi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.12.2010 - 18:55

Ainakin mielessä. Kevättä ja kesää odotan niin malttamattomana.