Olikos kellään lemuavia joulukuusia ja mistä johtuikaan outo haju?

Avainsanat: kuusi haju

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2010 - 14:17

Meillä kuusi tuoksui voimakkaasti, kun tuotiin sisälle. Tämä johtui siitä, että kuusi kaadettiin aika kovalla pakkasella ja tuotiin suoraan pakkasesta sisälle, vaikka olisi pitänyt olla jokin puolilämmin tila. Onneksi kuusi ei siis haissut vaan tuoksui ja se tuoksukin katosi vajaassa vuorkokaudessa. Neulasistaan kuusi päätti luopua sellaisella vaihdilla, että heti joulun jälkeen se oli pakko heittää ulos.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 23:59

eipä ollut tänä jouluna kuusta lainkaan, mutta muistan joltain aikaisemmalta vuodelta tuollaisenkin kokeneeni

silloin syytettiin naapurin koiraa, se kun ruikki kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin paikkoihin

asialle on kyllä muitakin selityksiä

www.satakunnankansa.fi/cs/Sa...amaan.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 00:01

eipä minullakaan ole kuin muovikuusi parvekkeella, mutta jos kuusesta lähtee voimakas paha haju,
lienee paikallaan tarkistaa, ettei kuusessa ole kuollutta lintua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 10:10

Ei ole meillä joulukuusta .Aina ollut vuodesta toiseen. Ihmettelin mille sinun joulukuusi sitten haisee tai lemuaa.Jos siihen käynyt hirvi ,tai peura virtsalla. Siitä tulee ällö haju.Joku muukin eläin äkkiä puun merkkaa metsässä.Voihan olla niinkuin sirkkaliisa sanoi edellä jokin raatokin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 10:23

Eipä ollut.. hajuja...

Mutta kerron erään tarinan jonka kuuli 30 vuotta sitten, eräs isäntä metsännomistaja oli niin kyllästynyt kuusivarkaisiin..
Ja yhtenä vuonna päätti jo alkusyksystä miten moinen saadaan loppumaan ja mistä hän tietää kuka naapureistaan kuusen hänen metsästään vie...
Päätti laittaa kuusiinsa lantaa oksille jo syksyllä..
Ja jouluaattona lähti kylälle kierrokselle ja kuinka olakkaan moni kuusi ulkona pakkaseen heitettynä, taisipa kuusi sulaessaan ja sisään vietynään alkanut lemuta...siitä tiesi kuka oli varkaissa käynyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 10:39

sitten lapsuuden en ole kuusta omaan kotiini tuonut.
tulis lääkärireissu.
kuusiallergia.
juuri ja juuri kesällä pystyy kuusimetsässä kävelemään, kun on ensin antihistamiinia ottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 14:51

Ei joulukuusta ollut, mutta muuten tunteita ja tuoksuja riittävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.12.2010 - 18:47

Kuusi tuoksahti hieman koivulta ja radiossa selitettiin että nuo kovat sään vaihtelut ovat sen aiheuttaneet.