Miten olette päässeet tupakoinnista eroon?

Oletteko tahdon voimalla lopettaneet, lääkkeillä vai jollain muilla keinoin? Miten lopetus sujui, kestikö kauan?

Lisätty: 30.12.2010 - 18:50

Mulle tuli lääkärin määräyksestä käsky lopettaa tupakointi! Ei siis ollut mikään kehoitus vaan käsky, koska hemoglobiinissa huikeaa häikkää. Huomenna vielä tupakoitsija, mutta vuosi 2011 alkaa savuttomana! :) Näin se menee!

Avainsanat: tupakoinnin lopettaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 19:09

En ole koskaan aloittanutkaan, se on yksi hyvä puoli elämässäni. Se vitsaus tässä vielä.
Voi sitä elämän kurjuutta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 19:04

Kyllä olen päässyt jo yli kaksikymmentä vuotta sitten. Tosin poltin varsin vähän ja lähinnä vain baarireissuilla. Kerran uudenvuodenbileissä ilmoitin, että tää on muuten mun viimeinen tupakka, jonka poltan. Päätöksen tein hetken mielijohteesta ja hyvin on pitänyt. Muutamia vuosia sitten "uhrauduin" polttamaan yhden tupakan tuttavaperheen grillibileissä, sillä tupakansavu karkottaa hyttysiä ja kukin vuorollaan oli sitten niitä karkottamassa sätkä suupielessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 19:16

Olen kaikenlaista yrittänyt, on korvaushoitoja ollut vaikka minkälaista, ja en ole sitä vankkaa päätöstä tehnyt että lopetan, ja 4;s vuosikymmen lähtee tupakoimalla, pitkäaikaisin lakkoni oli 2 viikkoa, tupakkihuoneesta aloin tumppeja nykimään ja retkahdin, olen myös syöppö ja kuolema kuitenkin minut korjaa. Minulla on varallisuutta hoitaa se lyhyt elämäni keuhkosyöpäpotilaana, veljeni käytti 6 vrk sairaala tai mitään hoitoa siihen ja tupakkiverona varmasti ne 6 päivää maksoi itse, olen kylläkin myös peluri luonteeltani, kaikki tai ei mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 19:54

Poltan enkä todellakaan ole lopettanut, se on paheeni..
Joskus 30 vuotta sitten päätin aloittaa tupakkalakon ja kesti vain 2 viikkoa työkaverit ostivat minulle askin eivät kestäneet minua nauroin koko ajan, siis en ollut vihainen vaikka olinkin polttamatta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 20:35

ihavvaan sanoon ittelleni, jotta tierettävä on miltä tupakki maistuu ja tuntuu.
jottei tarvitte enää kokeella.
en tarvinnu mitää lohorukkehia enkä viihrykkehiä tilalle.
ja päätin jottei koskaa enää tupakkia.
monaasti kyllä näin unta jotta poltin,
ja onneksi heräsin jotta unta se vain oli.

yli 10 vuotta jo menny aiva heleposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 21:13

Sauhutan vain illasta jonkun tupakan...päivällä ei tule tupakka koskaan mieleen....En ole yrittänyt edes lopettaa tätä iltojen iloa..
Se on ainoa keino..että lopettaa keraheitolla...vaikka kyllä varmaan alussa hankalaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 02:26

Joskus 15 vuotta sitten oli juolunaikaan kauhia flunssa, kahteen viikkoon ei voinut tupekkia ajatellakkaan. Flunssa hellitti ja avaamaton joululahjakartonki tupakkaa jäi. Ajattelin kun on kaksi viikkoa tullut toimeen ilman niin miksi pitäisi enää alottaa. Sillee se jäi se tupakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 05:25

Lopetus päätös pitää tulla omasta tahdosta, ei muiden painostuksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 08:00

hieman rajut jutut johti lopettamiseen .. jota jatkanut nyt sit 10 v ... kyllä se välillä tulee mieleen , kun esim. iltapäivä kaffeen kaa on tottunut ottaa kessurullan kätöseen ja toiseen kaffekupposen niin se tapa palajaa joskus mieleen ..mutta menee salamana pois mielen syövereihin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 11:02

En ole päässyt eroon vieläkään. Olin 15 vuotta välillä polttamatta. Enkä enää taida lopettaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 11:38

Kun minulla pari vuotta sitten todettiin astma, lopetin siihen paikkaan.Helppoa se ei todellakaan ollut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 14:54

5 vuotta sitten lopetin tupakanpolton kertarysäyksellä. Olin toki ollut muutamaan otteeseen tupakkalakossa muutamista viikoista kuukausiin. En tiedä mistä sain voimaa, mutta tupakka ei tullut päätöksen jälkeen mieleenikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.12.2010 - 18:40

Tahdon voimalla ja parilla laastarilla. Nyt kysymys kuuluukin itselleni: miten pääsen näistä ylimääräisistä kiloista eroon?