Mihin ammatinharjoittajaan suomalainen luottaa eniten ja mihinkä vähiten?

valittujen palojen tutkimusten mukaan.

Avainsanat: luotto ammatinharjoittajaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 18:22

Suomalainen luottaa eniten lentäjään, vähiten poliitikkoon.

Suomalaisten mielestä luotettavimpia ammattilaisia ovat lentäjät, palomiehet, apteekkarit, sairaanhoitajat ja poliisit. Myös lääkärit, opettajat, maanviljelijät, taksinkuljettajat ja papit nauttivat Suomessa verrattain laajaa luottamusta. Tutkimuksessa kysyttiin yleisön luottamusta yhteensä 20 eri ammatin edustajiin.

Kaikkein vähiten suomalainen näyttää luottavan poliitikon sanaan. Myös autonmyyjään, toimittajaan ja sijoitusneuvojaan suhtaudutaan epäilevästi.

Taksikuskiin, poliisiin, pappiin ja tuomariin luotetaan Suomessa selvästi enemmän kuin muualla.

Tuo äskeinen oli sitten kauppalehdestä kopsattu teksti. Omaa mielipidettä en uskalla kertoa.

Kysyjän kommentti

Kiitos justus ja kaikki toisetkin "johonkin uskovat vastaaajat". Kyllä se lentäjän työ arvostetuinta oli. Olisin jos kova paikka tuli eri mieltä, mutta kait siinä lentäjän valinnassa on sitä ilmojen ja kaukomaiden hohtoa. Nähdä uutta ja romanttista unelmaa. Kait se pitemmän päälle hohto katoaa siitäkin työstä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 18:46

Varmasti tuohon lentäjään, minä en kylläkään enää lentele " pääsiäisenä korkeintaan luudalla ", mieheni veljen poika on sellainen Finnairilla. Ja minä en muihin paljoakaan luottaisi, asun puurakenteisella vanhassa miljöössä ja kaupunki hoitaa tämän katuosuuden, ei tänne paloautot pääse, ei ambulanssi, eivätkä poliitikot mitään minua auttaisi, yksityiset lääkärit tekee bisnestä ihmisten sairauden vuoksi, terveyskeskus on täysin pyllystä, pääseekö sinne yleensä kukaan edes lääkärille, vastaus soitot taitaa jo varat kuluttaa. Kauppojen isompia hankintoja joutuu odottamaan kauan, meilläkin ennen joulua maksettu 1200 e hankittu ostos tulee joskus tai ei milloinkaan ja piti 15.12 2010 toimittaa meille. Minä en luota mihinkään enkä kehenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 19:11

Lentäjät ovat olleet jo pitkään näissä tilastoissa kärjessä. Mutta kukapa meistä poliitikon sanaan olisi koskaan täysin luottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 20:27

Lentäjät ovat ykkösenä ja poliitikot viimeisenä, näin tuo täytyy todella olla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 21:26

Onkin jo tullut mainittua..lentäjät ykkösiä..ja poliitikot hännään huippuna..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 10:29

taitaa olla ruumiskuski.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 10:51

Lentäjät "lunttasin" ja poliitikot meni aivan kohdalleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 15:03

Tämä suomalainen ei luota wannabe sijoitusneuvojiin eikä poliitikkoihin. Eiköhän nuo ammattikuljettajat liene siellä listan yläpäässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 15:13

En lue Valittuja Paloja mutta lentäjän ammatti on ollut sellainen ainakin aiemmin.
Politikko ei mielestäni ole ammatti, sillä eihän siihen ole ammatillista eikä muutakaan koulutusta, politikoilla on jokin muunlainen koulutus.
Jos minulta kysytään, luotan lentäjän lisäksi poliisin ja aika vahvasti myös lääkäriin ( valelääkäreitä saattaa tosin olla...).