Oletko Sinä se mummi tai vaari, joka lastenlasten tähden venyy kohtuuttomasti ja edellytetäänkö Sinulta sellaista?

Itse en ole ollut sellainen venyjä, olen uskaltanut sanoa jos minulle ei käy. Mutta useimmitenhan se
kyllä kävi. eivät ole lapset edellyttäneekään sellaista.
Ruuhka-ja eläkevuosien yhteensovittaminen on uusi extreme-laji.
Nyt nuorin lapsenlapseni on jo 9 ja se 4-polvi on 4 vuotta, mutta häntä en enään jaksa paapoa kovasti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2010 - 10:49

Lastenlapsien takia ei ole olemassakaan kohtuuttomuutta. Kunhan vain jaksaa ja ehtii, niin heidän ehdoillaan toimitaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 18:04

En ole vielä saanut tuota mummin titteliä. Olemme sen suhteen päässeet vähällä.Olisihan se hienoa.
Mahtava asia. Mutta elämä menee omaa rataa ja kaikki kulkee omaa polkua.Kaikki on yläkerran herran käres.Tyytyminen siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 18:25

En ole vielä mummi. Mutta kun aika koittaa, niin katsotaan tilannetta silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 18:30

Minä olen olen sellainen mamma ja mieheni on lasten ja lastenlasten kannalla, aina tänne vaan , ja kyllä mamma hoitaa ja jaksaa, tottakai se lasten riemu on ihanaa ja tykkäävät minusta kovin, minä 100 % invaliidina selän vuoksi kipitän 2 kerroksen väliä ja passaan heitä, ja on 2 huonetta heitä varten, videotykit 89 tuumaisen taulun kanssa, ja satelliitikanavavia piirrettyjä n. 8, käyttävät meidän tietsikoita, pelaamiseen ja filmien katseluun, ja leluja on moneen lähtöön ja roolivaatteita, nuorin on 2 vuotias tyttö ja vanhin 13 vuotias poika, nuorin lapsemme lopetteli häijyä murrosikäänsä kun toinen jo teki mammaksi minua. Joku haaveilee äidiksi tuloa, ja olen viime aikoina sanonut että loppuelämäsi saat äitinä olla, mihin katosi minultakin se aika että haaveilin " omasta elämästä ", tulin tarkoituksella äidiksi 18 vuotiaana ja olen vieläkin sitä tuolle nuoremmalle sukupolvelle toisinaan. Ovat he ihania ja hauskuuttavat meitä, mutta joskus ei jaksaisi heitä hoitaa. Nyt minulla on 2 kk lääkekuuri että valkosoluni poistetaan , ja meille ei saa kukaan tulla ja minä en voi minnekään mennä, ja lääke näyttää auttavan, ja huhtikuussa varmaan jo mielelläni heitä hoidan ja hauskuutusta heille teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 19:14

En ole itse mummi, mutta mieheni on pappa. Hän ei onneksi ole ihan kaikkeen lapsenlapsensa vuoksi uhrautuva, vaikka välillä meinaa hiukan turhan paapomisen puolelle mennäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 20:16

Taidan todella olla sellainen Mummo, sille en voi mitään, mutta hieman on täytynyt noita lahjojen summaa tiputtaa kahdeksalle kun tulee ostettua, 7 tyttöä ja 1 poika...

Nyt saan olla uutena vuotena vapaa, kun yhden lapsen kummi on tehnyt uudeksi vuodeksi tilauksen kun vaavi oli viel vatsassa...

Kuvia sadoittain, ja tuliaisia lyhyiltäkin matkoilta jokaiselle (taidan kyllä itseäni pitää höpsönä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.12.2010 - 21:36

Minä taidan olla se riehuja-mummi joka jaksan heidän kanssaan temmeltää.
Ei minulta vaadita yhtään mitään, eikä pidetä itsestäänselvyytenä että kyllä mummi sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 22:42

Ei tarvitse venyä, en ehtisikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 10:43

ei ole lapsia . sisarusten ja muiden lapsia olen hauskuuttanut .
aina on hyvä ollu pökätä takaasi vanhemille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 12:53

Lapsen lapset kaks ja seitsemän v.Rakkaudella heidän kanssaan, mut ei anneta överiksi kuitenkaan mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 20:38

en todellakaan halua olla tossun-alla-mummi. enkä kyllä olekaan.
mielelläni otan ( huomenna 3V ) välillä hoitoon jne yökylään.
mutta vain minulle sopivana kohtana. kyllä se on niin että olen omankin elämäni ansainnut kun olen lapset saattanut pesästä turvallisesti maailmalle. omaa aikaa pitää löytyä - ja siitä pitää nauttia.
aina saa tulla jollei minulla ole sellaista hommaa / menoa että häiriintyisi ( eli ei sovellu tuon ikäiselle ) - ja kasvaahan neiti vauhdilla, helpompaa kokoajan ottaa tekemisiin mukaan.